וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המיתון בארה"ב ייגמר ברבעון ה-3 של 2009"

רויטרס

10.1.2009 / 17:20

סקר בלו צ'יפ: מדובר במיתון הארוך ביותר מאז מלחמת העולם ה-2. "המצב יחמיר ללא השקעות ממשלתיות". שיעור האבטלה יגיע לשיא רק ב-2010

המיתון בארה"ב צפוי להיות הארוך ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, ולהחמיר ללא השקעות ממשלתיות גדולות. כך עולה מסקר כלכלנים הנחשב "בלו צ'יפ".

סקר "בלו צ'יפ", הכולל 52 כלכלנים מחברות פיננסיות מובילות, חברות גדולות ואוניברסיטאות, מצא כי מרבית הכלכלנים צופים כי התאוששות פושרת תתחיל מאוחר יותר השנה, וכי הצמיחה תחזור לרמות נורמליות יותר ב-2010.

מרבית הנסקרים חושבים, כי המיתון ייגמר באופן רשמי ברבעון ה-3 של 2009, מה שיהפוך אותו למיתון הארוך ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. עם זאת, יותר ממחצית מהנסקרים חושבים כי שיעור האבטלה יגיע לשיא רק ב-2010, כך שהקשיים הכלכליים ימשיכו להיות מורגשים גם לאחר שהמיתון ייגמר באופן רשמי.

רוב הנסקרים מאמינים התמ"ג יפול ב-1.6% ב-2009, לעומת תחזית קודמת לירידה של 1.1% בלבד. ירידה של 1.6% תהיה החדה ביותר מאז 1982. מריל לינץ' סיפק את התחזית הקודרת ביותר: ירידה של 2.8% בתמ"ג. פדקס קורפ היה האופטימי ביותר, עם תחזית לירידה של 0.2% בלבד.

"להצלחה או כישלון של התמריצים הממשלתיים יש חשיבות גדולה בקביעת עומק המיתון", נכתב בעלון הבלו צ'יפ. "התחזיות יהיו קודרות הרבה יותר" ללא תמריצים ממשלתיים, הוסיף.

מרבית הנסקרים חושבים, כי היקף חבילת התמריצים יהיה 778 מיליארד דולר, כשהתחזיות נעו בטווח של 635 מיליארד דולר עד 900 מיליארד דולר. הנשיא הנבחר ברק אובמה נתקל אמנם בהתנגדויות בקונגרס, אך על פי הציפיות, בחודש הבא תאושר חבילת השקעות ממשלתיות בהיקף נרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully