וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נייצר או נשמר 3-4 מיליון מקומות עבודה עד 2010"

רויטרס

10.1.2009 / 17:30

אובמה: "מדובר במשרות שיעזרו לכלכלה שלנו להוביל את העולם". דברי אובמה באו בעקבות נתוני תעסוקה עגומים במיוחד שפורסמו אתמול

נשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה אמר היום, כי ניתוח של תוכנית התמריצים הכלכליים שלו מראה שניתן לשמר או ליצור 3-4 מיליון מקומות עבודה עד 2010, כש-90% מתוכם במגזר הפרטי. מדובר בתוכנית תמריצים שהיקפה 800 מיליארד דולר.

אובמה אמר את הדברים בנאום הרדיו והאינטרנט השבוע שלו. בעבר אמר אובמה, כי תוכנית התמריצים תייצר או תשמר 3 מיליון מקומות עבודה, אבל הניתוח הנוכחי שערכו היועצים שלו מראה כי המספר יהיה גדול יותר.

"ניצור מקומות עבודה בעסקים גדולים וקטנים במגוון רחב של תעשיות", אמר אובמה. "ולא מדובר במשרות שכל מטרתן היא להחזיר אנשים לעבודה בטווח הקצר, אלא במשרות שייסעו לכלכלה שלנו להוביל את העולם בטווח הארוך".

יום לפני נאום הרדיו של אובמה, פורסמו נתונים עגומים במיוחד לגבי שוק העבודה האמריקאי. שוק העבודה בארה"ב איבד יותר מחצי מיליון משרות בדצמבר, ושיעור האבטלה זינק לרמתו הגבוהה מזה 16 שנים.

בשנת 2008 כולה איבד שוק העבודה בארה"ב 2.59 מיליון משרות, הירידה השנתית החדה ביותר מאז 1945. שיעור האבטלה זינק לרמה של 7.2% בדצמבר, רמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 1993.

אובמה אמר, כי בכוונתו ליצור כ-500 אלף משרות באמצעות השקעות באנרגיה ירוקה. ההשקעות יהיו חלק מהתחייבות להכפיל את ייצור האנרגיה החלופית ב-3 השנים הבאות, ולשפר את יעילות ניצול האנרגיה ב-2 מיליון בתים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully