וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח ברקע ירידות שערים בארה"ב והמבצע בעזה

יעל פולק

10.1.2009 / 17:25

ביום חמישי יפורסם מדד המחירים לצרכן; ביום שישי נחלש הדולר ושערו היציג נקבע ברמה של 3.861 שקלים



שבוע המסחר בבורסה של תל אביב ייפתח לאחר ירידות שערים בארה"ב, שנבעו מנתוני התעסוקה הקשים לחודש דצמבר, ועל רקע הכניסה לשבוע הלחימה השלישי ברצועת עזה.



ביום חמישי הסתיים המסחר בתל אביב בירידות שערים, לאחר עליות רצופות של שבוע: מדד ת"א 25 איבד 2.8% וננעל ברמה של 677.14 נקודות. בסך הכל המדד עלה השבוע ב-1.5%. מדד ת"א 100 ירד ב-2.6% וננעל ברמה של 594.88 נקודות לאחר שהוסיף 1.85% השבוע. ביום חמישי הקרוב יפורסם מדד המחירים לצרכן.



בוול סטריט הסתיים המסחר בסוף השבוע במגמה שלילית, על רקע חששות המשקיעים – נתוני התעסוקה לחודש דצמבר שהציבו את האבטלה בארה"ב ברמה של 7.2% העידו כי 2008 הייתה השנה הקשה ביותר מאז 1845.



דאו ג’ונס נחלש ב-1.6% לרמה של 8,599 נקודות, נאסד"ק ירד ב-2.8% לרמה של 1,571 נקודות ומדד S&P 500 השיל 2.1% לרמה של 890 נקודות. בסיכום שבועי איבד דאו ג'ונס 4.8%, נאסד"ק השיל 3.7% ומדד S&P 500 התכווץ ב-4.5%.



לאחר שצבר תאוצה בשבוע הראשון של 2009, הדולר נחלש ביום שישי - המטבע האמריקאי איבד 0.694% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.861 שקלים. בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי מעריכים כי סיום פוטנציאל הפחחת הריבית במשק האמריקאי יחזק את הדולר. כמו כן, המשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם וחוסר התאבון לסיכון הנגזר מכך, ימשיכו לתמוך במטבע האמריקאי. בלאומי מזכירים כי מסגרת הגדלות המט"ח של בנק ישראל כמעט והגיעה ליעדה כך ש"בעתיד הקרוב יפסיק בנק ישראל את התערבותו היומית בשוק המט"ח, מה שעשוי לתמוך במטבע המקומי".



הקבינט המדיני-בטחוני החליט ביום שישי להמשיך את מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. בהודעה שהתפרסמה בסיום ישיבת הקבינט נמסר כי ישראל אינה מקבלת את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם וכי "צה"ל ימשיך לפעול כדי להשיג את יעדי הפעולה - להביא לשינוי המצב הביטחוני בדרום הארץ - וזאת בהתאם לתכניות שאושרו עם היציאה למבצע".



"למרות העליות שנרשמו בשוק המניות בימים האחרונים, אנו מעריכים כי שינוי הכיוון יגיע רק כשיבצבצו סימנים ראשונים לתחילת ההתאוששות בכלכלה הגלובלית - סימנים שלפי שעה אינם נראים באופק", כך מעריכים ביחידת המחקר של בנק הפועלים. "האינדיקציות המאקרו כלכליות במשק המקומי אינן תומכות גם הן בהמשך העליות לאורך זמן: נתוני הלמ"ס שפורסמו לאחרונה מעידים על האטה בקצב צמיחת המשק המקומי ומדדי אמון הצרכנים מחזקים את הציפיות להאטה בצריכה הפרטית".



בנק מרכנתיל-דיסקונט, בנק אוצר החייל ובנק הפועלים נבחרו במכרז החשב הכללי להקים ולהפעיל קרן חדשה, בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, שייעודה העמדת הלוואות לעסקים בינוניים. זאת במסגרת יישום תוכנית ההאצה. הקרן, המבוססת על כספי מדינה בהיקף של 260 מיליון שקל שמונפו על ידי הבנקים הזוכים לסכום כולל של 1.3 מיליארד שקל, תתחלק בין הבנקים באופן הבא: 600 מיליון שקל בבנק מרכנתיל-דיסקונט, 400 מיליון שקל בבנק אוצר החייל ו-300 מיליון שקל בבנק הפועלים.



במסגרת הארגון מחדש עליו הודיעה רבוע כחול, תמכור רבוע כחול נדל"ן לרבוע כחול נכסים והשקעות, בהיקף של 496.5 מיליון שקל - ההערכה על שווי הנדל"ן של החברה ניתנה על ידי מעריך שווי חיצוני בלתי תלוי. התמורה שתשולם על ידי החברה על הנכסים תהיה 464 מיליון שקל. ההפרש בין השווי ההוגן לתמורה, הוא בעקבות סכומים שהופחתו מהערכות השווי (היטלי השבחה שיחולו על החברה וכו'). במסגרת הארגון מחדש פעילות הקמעונות תרוכז ברבוע כחול נכסים, ואילו פעילות הנדל"ן תרוכז ברבוע כחול נדל"ן.



לאחר שבית המשפט העליון הוציא צו מניעה זמני לעסקת אלבר, במסגרתה אמורה היתה החברה לרכוש מידי קבוצת אלעזרא 38% ממניות הכשרה ביטוח - הודיע דירקטוריון אלבר כי החליט לחזור בו מן העסקה. תמורת העסקה אלבר היתה אמורה לשמש לתשלום ריבית וקרן למחזיקי האג"ח של הכשרה ביטוח בסוף דצמבר, כאשר לעת עתה נדחה התשלום לפברואר 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully