וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת IXI סוגרת שלוש מחלקות ומפטרת 30 עובדים נוספים

עידו סולומון

10.1.2009 / 17:38

המהלך בעקבות הגיוס מרנקום טכנולוגיות; לפני כשבועיים פוטרו 30 עובדים



מאת עידו סולומון ושמואל שוסטר



חברת IXI, יצרנית מכשירי הסלולר לצעירים מרעננה, תסגור שלוש מחלקות ותפטר 30 מעובדיה, בהם גם עובדים ממרכז הפיתוח של החברה ברומניה. המחלקות שיסגרו הן מחלקת הבדיקות, מכירות וכספים.



לאחרונה פיטרה החברה כ-30 עובדים נוספים לאחר גיוס מיליון דולר מרנקום טכנולוגיות האמריקאית (Runcom Technologies), כחלק מתהליך התייעלות כולל. זאת, לאחר פיטורי עוד כ-40 עובדים מוקדם יותר השנה. לאחר גל הפיטורים עובדים בחברה היום כ-50 אנשים לעומת כ-150 במאי 2008.

IXI הודיעה לפני כשבועיים כי תנפיק לרונקום כתבי אופציה לרכישת של עד 115,942 מניות בכורה במחיר מימוש של 34.5 דולר למניה, עבור 4 מיליון דולר. האופציות ניתנות למימוש בשנה הקרובה. לכל מניה בסדרה תהיה זכות הצבעה השקולה ל-300 קולות.

כחלק מהסכם ההשקעה עם רנקום תמיר IXI הלוואות שקיבלה מסאות' פוינט ומקרן ג'מיני, בהיקף של 15.2 מיליון דולר ל-441,618 מניות בכורה, שירכשו במלואם על ידי רנקום. עם השלמת המהלך תחזיק רנקום ב-93% מהחברה.



IXI פיתחה ומשווקת את מכשיר ה-OGO שהנו מכשיר סלולרי המיועד לבני נוער ואשר כולל בתוכו מקלדת מלאה ויישומי מסרים מיידים. המכשיר נמכר עד כה בעיקר בשווייץ ובגרמניה, שם שווק לבני נוער בשילוב עם חבילת מידע זולה שאיפשרה למשתמשים לתקשר באמצעות תוכנות המסרים המיידיים, ללא הגבלה בתמורה לתשלום חודשי צנוע.



לחברה היו תקוות גדולות לגבי כניסת החברה לשווקים האמריקאים והיא בנתה עליהם כחלק ניכר מתוכנית הצמיחה העתידית שלה. במהלך המחצית הראשונה של השנה ניהלה החברה משא ומתן אינטנסיווי עם מפעיל סלולרי גדול בארה"ב, אולם לאחר שנכשלו נסיונותיה לחדור לארה"ב נאלצה IXI לבצע שינוי משמעותי בפעילות החברה.



בעקבות כישלון הפריצה של יצרנית מכשירי הסלולר IXI לשוק האמריקאי הודיעה IXI באוגוסט האחרון על סגירת משרדיה בארה"ב ועל פיטוריהם של 40 עובדים בארץ ובחו"ל. במקביל, החליט הדירקטוריון על החלפתם של מנכ"ל ויו"ר החברה עמית הלר וגדעון ברק - ומינויו של ישראל פרידר, שהינו המשקיע האחרון בחברה ויו"ר משותף יחד עם ברק, במקומם.



כחלק משינוי הבעלות בחברה יתפטרו גדעון ברק, עמית הלר, שלמה שגב, יוסי סלע ומאט הילס
מדירקטוריון החברה. במקומם ימונו דירקטורים מטעמה של רנקום. לדברי החברה, היא צפויה לעמוד בכל התחייבויותיה הקודמות ותמשיך לפעול בתחום מכשירי הסלולר עם יכולת מולטימדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully