וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווי בתי היוקרה בלונדון צנח ב-17% ב-2008 - הצניחה החדה ביותר זה יותר מ-3 עשורים

סוכנויות הידיעות

10.1.2009 / 18:59

הסיבה: האטה חמורה בביקוש מצד עובדי פיננסים החוששים מפיטורים בעקבות המשבר


שווי בתי היוקרה במרכז לונדון צנח ב-2008 בשיעור החד זה יותר משלושה עשורים. הסיבה לצניחה היא ההאטה החמורה בביקוש מצד עובדים במגזר הפיננסים, החוששים מפיטורים בעקבות המשבר.

השווי הממוצע של בית או דירה בתשע השכונות היוקרתיות ביותר בלונדון נפל בכ-17% בשנה שעברה, על פי חברת נייט פרנק, העוקבת אחר המחירים מאז 1976. הנתונים פורסמו על ידי סוכנות הידיעות בלומברג.

בדצמבר ירד שווי הבתים ב-2.2%, וזה היה החודש ה-9 ברציפות בו נרשמה ירידה במדד מחירי הבתים, הכולל בתים העולים לפחות מיליון ליש"ט (1.5 מיליון דולר).

המצב בשוק הנדל"ן הלונדוני אינו צפוי להשתפר בקרוב: חברת המחקר אוקספורד אקונומיקס צופה כי המשבר הפיננסי יוביל לאובדן של 60 אלף מקומות עבודה בענפי הבנקאות, הפיננסים והביטוח בלונדון עד סוף 2010.

את הפגיעה הקשה ביותר עד כה ספגו הבתים העולים עד 2.5 מיליון ליש"ט. ענף זה של השוק צנח ב-22% ב-2008. בתים ברמה כזאת הם הבתים המועדפים על העובדים במגזר הפיננסים.

הנפילה בשווי הבתים, שהחלה באפריל 2008, צפויה להסתכם ב-30% עד שההאטה בשוק הדיור תסתיים במחצית השנייה של השנה הנוכחית. בשנה שעברה, הייתה לונדון שוק דירות היוקרה היקר ביותר בעולם, אחרי מונקו.

המדד של נייט פרנק כולל נכסים בשכונות הלונדוניות הבאות: מייפר, סנט. ג'ונס ווד, ריג'נטס פארק, קנסינגטון, נוטינג היל, צ'לסי, נייטסברידג' וסאות בנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully