וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים דנו עם אולמרט בגיבוש תוכנית האצה נוספת

מאת אורה קורן

11.1.2009 / 7:06

הרקע למפגש - תחזיות לצמיחה אפסית ב-2009. התעשיינים: המשבר שבפתח חמור במיוחד, אין להשהות את צעדי ההאצה עד לאחר הבחירות



>> ראשי התאחדות התעשיינים לדורותיהם נועדו ביום חמישי עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כדי לדון במצב הכלכלי ולחזק את ידיו במלחמה בדרום. באירוע השתתפו נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, והנשיאים הקודמים אלי הורביץ, דן פרופר, דב לאוטמן ועודד טירה - כך מסרו מקורות שהשתתפו בפגישה.

לדברי המקורות, התעשיינים זימנו את הפגישה לפני המלחמה בדרום, כדי לדון במצב הכלכלי החמור. עם תחילת הלחימה הם הביעו תמיכה במהלכים הצבאיים וחיזקו את ידי הממשלה.



התעשיינים הדגישו את הצורך בגיבוש תוכנית פעולה כדי לחולל צמיחה, ולו של 1%, בנוסף לצעדים שעליהם החליטה הממשלה, אשר ביצועם כבר החל, בעיקר במשרד האוצר.



המקורות הוסיפו כי בתום הפגישה הוסכם לכנס דיון נוסף בסוגיה בתום הלחימה בדרום, בהשתתפות נציגי הממשלה, האקדמיה, המעסיקים והעובדים.



המפגש התקיים על רקע תחזיות לצמיחה אפסית ב-2009. התעשיינים ציינו כי אין להשהות את הצעדים הנוספים להאצת הצמיחה עד לאחר הבחירות, מכיוון שעד שתורכב הממשלה החדשה יחלפו כשלושה חודשים לפחות, והמשבר שבפתח נראה חמור במיוחד.



בין השאר, ציינו התעשיינים כי בחודשים האחרונים נרשמה ירידה חדה בהזמנות בשוק המקומי ובחו"ל, שצפויה להחריף.



סקר שפירסמה התאחדות התעשיינים באחרונה העלה כי 83% מהנשאלים דיווחו על ירידה של עד 20% במכירות לשוק המקומי - במיוחד בחודשיים האחרונים. בנוסף, כ-50% מהנסקרים דיווחו על ירידות חסרות תקדים ביצוא, בשיעורים שהגיעו עד 55%.



על פי תחזיות התעשיינים, המצב במשק הישראלי ובשווקי העולם צפוי להחריף, לנוכח התחזיות למיתון עמוק בשוק העולמי וקשיים בקבלת אשראי מהבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully