וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש: חברות יחויבו באישור לחידוש התקשרויות

מאת בר חיון וצבי זרחיה

11.1.2009 / 7:06

חוק "עסקה קצובה" שנכנס לתוקף אתמול אוסר על חברות להאריך אוטומטית התקשרות עם לקוח. החוק יחול על התקשרויות של יותר מארבעה חודשים, ולא על שירותי טלפון, אספקת גז ורפואה דחופה



>> ביטחתם את הדירה לשנה? חתמתם על התחייבות לספקית אינטרנט תמורת מינוי במחיר מבצע? חוק "עסקה קצובה" שנכנס אתמול לתוקף מחייב את החברות להודיע ללקוחות מבעוד מועד על תום העסקה, ואוסר עליהן להאריך את ההתקשרות באופן אוטומטי.



לפי החוק החדש, עוסק שיבקש להאריך עסקה קצובה או מתמשכת שהגיעה לסיומה יהיה חייב לקבל את הסכמתו המפורשת של הצרכן לכך, וייאסר עליו להאריך את החוזה באופן אוטומטי. בנוסף יחויב העוסק להודיע לצרכן על מועד סיום העסקה הקצובה 30-60 יום לפני תום העסקה.

עם זאת, החוק אינו חל על כמה שירותים שנחשבים חיוניים, בהם שירותי טלפון נייח ונייד בסיסיים (שירותי שיחה בלבד, ולא שירותים נלווים כגון תא קולי), שירותי אספקת גז ושירותי רפואה דחופה. נותני שירותים אלה יוכלו להאריך את העסקה באופן אוטומטי, אך יחויבו להודיע לצרכן על מועד סיום העסקה חודש עד חודשיים לפני כן.



עוד נקבע כי החוק לא יחול במקרה שבו משך ההתקשרות קצר מארבעה חודשים, וכאשר הצרכן רשאי להודיע על סיום ההתקשרות ללא תשלום נוסף.



בידי הצרכן תעמוד הזכות להגיש תביעה נגד עוסק שהפר את החוק. הזכות היא לתביעת "פיצוי לדוגמה" - פיצוי עונשי שמטרתו להרתיע, ועשוי להיות גבוה מסכום הנזק בפועל.



לדברי ח"כ אורית נוקד (העבודה), יו"ר השדולה להגנת הצרכן ויוזמת החוק, החוק סוגר את הפרצה שאיפשרה לעסקים להאריך אוטומטית עסקות בתנאים ובתעריפים חדשים. "לא נכון להטיל את האחריות למעקב אחר המחיר על הצרכן", אמרה נוקד. "רוב הצרכנים אינם עוקבים אחר מועד פקיעת החוזה או מועד סיום ההטבה. כתוצאה מכך ממשיך העוסק לחייב את הצרכן בתשלומים, שהם לעתים קרובות גבוהים מהסכום שאליו התחייב בעת ביצוע העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully