וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה חדה במספר הצ'קים החוזרים בסוף 2008

מאת טלי חרותי-סובר

11.1.2009 / 7:06

חברות המעניקות שירותי הבטחת פירעון וניכיון צ'קים מדווחות על עלייה של 13%-28% במספר הצ'קים החוזרים לעומת סוף 2007. במקביל נרשם גידול בסכום הממוצע שנרשם על צ'קים



>> מספר הצ'קים החוזרים גדל באופן משמעותי בחודשים האחרונים של 2008 לעומת התקופה המקבילה ב-2007 - כך עולה מנתונים שאספו החברות לאומי צ'ק, ישראכרט צ'ק ו-ERN. שלוש החברות מעניקות שירותי הבטחת פירעון וניכיון צ'קים לעשרות אלפי בתי עסק.



לפי נתוני לאומי צ'ק, בנובמבר 2008 חל גידול של כ-13% במספר הצ'קים החוזרים בהשוואה לנובמבר 2007, ובחודשים האחרונים עלה מספר הצ'קים החוזרים בשל קושי בפירעון ב-2%-4% בכל חודש.

מנכ"ל ERN, עופר כרמל, אומר כי ברבעון האחרון של 2008 חל גידול של 28% במספר הצ'קים החוזרים לעומת הרבעון המקביל ב-2007. כרמל מוסיף כי ברבעון הרביעי גם חל גידול של כ-22.5% בסכום הצ'קים החוזרים לעומת הרבעון המקביל ב-2007. עם זאת, לדבריו, יש מתאם בין העלייה במספר הצ'קים החוזרים לגידול בהיקף העסקות המאושרות בחברה.



מנתוני החברות עולה עוד כי חל גידול בסכום הממוצע שנרשם על צ'קים. לפי לאומי צ'ק, הסכום הממוצע שנרשם על צ'קים באוגוסט היה 445 שקל. בתקופת החגים הוא עלה ל-460 שקל - והתייצב שם. לשם השוואה, הסכום הממוצע שנרשם על צ'קים באוגוסט 2007 היה 430 שקל. ב-ERN מדווחים כי הסכום הממוצע שנרשם על צ'קים לפני המשבר היה 741 שקל, ומאז הוא עלה ל-751 שקל. בישראכרט צ'ק אומרים כי לא הבחינו בשינוי מהותי בגובה הצ'קים.



"הנתונים הם תוצאה ישירה של המשבר הכלכלי והחשש ממיתון", אומר מנכ"ל לאומי צ'ק, אייל שמעוני. "בימי משבר אנשים זקוקים לאשראי שאינם יכולים לקבל בעזרת הכרטיסים, מצד שני, יותר ויותר בתי עסק חוששים לקבל צ'קים שלא ברור אם יוכלו לפדות אותם. לקוחות שבעבר חיזרנו אחריהם פונים אלינו כיום בעצמם ומבקשים להתחבר לשירותי הבדיקה והבטחת הפדיון", מספר שמעוני. "העמלה שאותה יש לשלם בעבור השירות - 2% ממחזור הצ'קים של העסק - הרתיעה בעבר. ואולם כיום בעלי עסקים מוכנים לשלם אותה כדי לדעת שיקבלו את הכסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully