וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ההשקעות הגדול בכוויית, גלובל אינווסטמנט האוס, קרס לאחר שלא פרע חובות בסך 3 מיליארד דולר

מאת אשר שכטר

11.1.2009 / 7:07

גלובל אינווסטמנט הוא הראשון מתוך עשרות מוסדות פיננסיים בכוויית שצפויים לפשוט רגל עד סוף השנה, לדברי בכירים מקומיים



>> גלובל אינווסטמנט האוס, בנק ההשקעות הגדול בכוויית, נקלע למצב של חדלות פירעון על מרבית חובותיו עקב משבר האשראי העולמי. גלובל אינווסטמנט הוא הראשון מתוך עשרות בנקים ומוסדות פיננסיים בכוויית שצפויים לפשוט רגל עד סוף השנה, לדברי בכירים בכוויית.



נכון לסוף ספטמבר היו לגלובל אינווסטמנט, בנק ההשקעות הגדול באזור נסיכויות המפרץ לפי שווי שוק, חובות בסך 830 מיליון דינר (2.9 מיליארד דולר). מגלובל אינווסטמנט נמסר כי הבנק שכר את שירותיו של HSBC כדי לסייע לו במגעים עם נושיו.

בחודש שעבר הודיע הבנק, המושקע בקרנות נאמנות בשווקים בינלאומיים רבים ומנהל את אחת הקרנות הגדולות באזור המפרץ, כי הוא זקוק להלוואות בסך מיליארד דולר כדי להימנע מחדלות פירעון.



בנקים ומוסדות פיננסיים כמו גלובל אינווסטמנט התרחבו באגרסיוויות בשנים האחרונות, בעקבות העלייה החדה במחיר הנפט שאיפשרה לכלכלת כוויית ושכנותיה לפרוח במהירות.



יריבו של גלובל אינווסטמנט, בנק ההשקעות אינווסטמנט דאר, שרכש ב-2008 את יצרנית מכוניות היוקרה הבריטית אסטון מרטין, הדהים את משקיעיו בחודש שעבר כשהודיע כי הוא זקוק להלוואה בהיקף של 1 מיליארד דולר כדי להימנע מחדלות פירעון.



זאת לאחר שדיווח על עלייה של עשרות אחוזים ברווחיו ברבעון השלישי.



קריסתו של גלובל אינווסטמנט הגיעה על רקע התגברות החששות בנוגע ליציבותו של מגזר הפיננסים בכוויית, לאחר שהבנק הרביעי בגודלו במדינה - גאלף בנק - חולץ על ידי הממשלה בנובמבר בשל הפסדים כבדים.



בורסת כוויית נפלה ב-22% בחודשיים האחרונים בעקבות אובדן האמון בכלכלת המדינה, שבה יכולות חברות ציבוריות לחשוף פרטים מועטים בלבד על פעילותן כמו רווח נקי, ולהימנע מדיווח על חובות ומחשיפה של מידע פיננסי בעייתי.



הבנק המרכזי של כוויית הזהיר בחודש שעבר כי כמה בנקים ומוסדות פיננסיים מובילים במדינה עלולים לפשוט רגל בשל המשבר הכלכלי העולמי, וכלכלנים במדינה מעריכים כי עד 30 חברות הנסחרות בבורסה של כוויית עלולות לקרוס ב-2009 בעקבות המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully