וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ב-1.2 מיליארד שקל בגין ירידת שווי קרקעות בזכרון יעקב

מאת עמירם כהן

11.1.2009 / 7:06

425 איכרים תובעים את הוועדה המקומית שומרון, בטענה שהטילה על קרקעות בבעלותם מגבלות תכנון שהורידו את ערכן ב-75%



>> 425 בעלי קרקעות חקלאיות בזכרון יעקב, בנימינה וכפר עדה תובעים מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה שומרון 1.2 מיליארד שקל בגין ירידת שווי קרקעותיהם, לאחר שהטילה עליהן מגבלות תכנוניות.



בעלי הקרקע טוענים כי המגבלות התכנוניות שהטילה הוועדה על קרקעות שבבעלותם מתוקף הוראות תוכנית המתאר הארצית לפריסה כפרית (תמ"א 35) ותוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 6) מדכאות את יכולתם לפתח חקלאות מודרנית, והם ייאלצו לנטוש את עיסוקם בחקלאות עקב חוסר כדאיות כלכלית. כמו כן הם טוענים כי תוכניות המתאר מאיינות את זכויות הבנייה שניתנו להם וכי מחיר הקרקעות ירד ב-75%.

בתביעה לפיצוי, שהוגשה באמצעות עו"ד גד שטילמן, נכתב כי תוכניות המתאר מתיימרות לשמור על המורשת החקלאית של ישראל, אך בפועל מטילות מגבלות תכנוניות שאינן מאפשרות לחקלאים ליישם פיתוח חקלאי מודרני. התובעים מציינים מגבלות שמטילה תוכנית המתאר תמ"מ 6 להקמת מבנים חקלאיים, כגון חממות. עוד נטען בתביעה כי הקרקעות החקלאיות שבתחום זכרון יעקב, בנימינה, פרדס חנה, גבעת עדה וכרכור הוכרו כקרקעות בעלות פוטנציאל לשינוי ייעוד לבנייה ונסחרו לפני פרסום תוכניות המתאר במחיר ממוצע של 30 אלף דולר לדונם - שווי גבוה לאין ערוך משוויין החקלאי. כתוצאה מפרסום תמ"מ 6 ותמ"א 35 נסחרות הקרקעות ב-5-10 אלף דולר לדונם - ירידה של 75%. בהערכת שמאות שהציגו התובעים נקבע כי הנזק הכולל שנגרם להם יגיע ל-300 מיליון דולר.



מדובר הוועדה המקומית שומרון נמסר כי התביעה מתייחסת לתוכנית מתאר ארצית שאושרה על ידי הממשלה. לדבריו, הוועדה תדון בתביעה לגופה ותמסור את החלטתה לגבי פיצוי בתוך 90 יום, כמחייב בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully