וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות נפל פחות - וכעת הוא גדול מדיסקונט

עמי גינזבורג

11.1.2009 / 7:06

גרף על גרף



>> שינוי סדרי העולם שהתחולל בענף הפיננסים העולמי בחודשים האחרונים גרם למיני-מהפך גם בשוק הישראלי, כאשר בנק מזרחי-טפחות עקף לפני כמה חודשים בשווי השוק שלו את בנק דיסקונט. בשבוע שעבר נסחר מזרחי-טפחות בשווי של 4.5 מיליארד שקל, לעומת שווי של 3.5 מיליארד שקל לדיסקונט. מניית מזרחי-טפחות אמנם איבדה בשנה האחרונה 27% מערכה, אבל הירידה הזאת מתגמדת לעומת הצלילה בשיעור של 61% של דיסקונט.



מבחינת היקף הפעילות, דיסקונט הוא עדיין הבנק השלישי בגודלו בישראל אחרי לאומי והפועלים. נתח השוק שלו בקרב פיקדונות הציבור בישראל הוא כ-17%, בעוד מזרחי מחזיק בכ-10%.

גם הפרישה הארצית של דיסקונט גדולה יותר. בסוף 2007 הפעיל דיסקונט 203 סניפים, ואילו מזרחי-טפחות הפעיל 126 סניפים. ההון העצמי של דיסקונט היה בסוף ספטמבר 8.8 מיליארד שקל, בעוד הונו של מזרחי הסתכם ב-5.8 מיליארד שקל.



פערי השווי בין הבנקים נובעים מתפישת הסיכון שמייחסים להם בשוק. בעוד מזרחי-טפחות ממוקד בפעילות בישראל, לדיסקונט חשיפה גדולה לארה"ב. לצד הפעילות החשובה שלו בניו יורק יש לדיסקונט חשיפה גבוהה לאג"ח שהנפיקו סוכנויות המשכנתאות האמריקאיות פאני מיי ופרדי מק. בשוק ההון הישראלי סבורים שהחשיפה הזאת מסכנת את הבנק, והמשקיעים מעדיפים להתרחק ממנו. בנוסף, דיסקונט יצטרך להגדיל את ההון שלו בשנה הקרובה באמצעות גיוסי הון, כדי לעמוד בדרישות ההלימות של בנק ישראל. פעולה של גיוס הון במחירים נמוכים תדלל את בעלי המניות הקיימים של דיסקונט, וגם זו משקולת שמושכת את המניה שלו מטה.



בגלל תפישת הסיכון הזאת נסחר כעת דיסקונט בשווי שמשקף רק 40% מהונו העצמי. השווי של מזרחי, לעומתו, משקף כ-80% מהונו העצמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully