וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טבע צפון אמריקה: "לא נבצע רכישה גדולה בעתיד הנראה לעין"

מאת יורם גביזון

11.1.2009 / 7:06

ביל מארת' טוען כי החברות שעל המדף נמצאות במצוקה ויש סיבה לכך. לדבריו, בכוונת טבע להתמקד בזמן הקרוב בעיקר בהטמעת באר



>> בעוד החברות הגנריות השישית והשמינית בגודלן מונחות על המדף, הודיעה טבע, החברה הגנרית הגדולה בעולם, שאין בכוונתה לרכוש אותן. "לא נראה שטבע תערוך רכישה גדולה בעתיד הנראה לעין", אמר ביל מארת', מנכ"ל טבע צפון אמריקה, ביום חמישי בכנס משקיעים של גולדמן סאקס בניו יורק.



מארת' הסביר שטבע תתמקד בעתיד הקרוב בהטמעת חברת באר שנרכשה על ידה בסוף דצמבר 2008 תמורת 7.5 מיליארד דולר במזומן ובמניות.

ייתכן שטבע תהיה מעוניינת לרכוש נתחים מחברה שתועמד למכירה בתהליך של מכרז, אמר מארת' כאשר נשאל על העניין של טבע ברכישות ב-2009. "חלק מהחברות שמוצעות כעת למכירה הן חברות במצוקה ויש סיבה למצוקתן. אנחנו ממשיכים לבחון אפשרויות רבות, אבל הדבר שמעסיק אותנו בראש ובראשונה הוא הטמעת באר", הוסיף מארת'.



טבע הוזכרה בשבוע שעבר כמועמדת לרכישת רציופארם, החברה הגנרית השנייה בגודלה בגרמניה, שמייסדה ובעליה, המיליארדר אדולף מרקל, התאבד בשבוע שעבר. מרקל התאבד לאחר שחברת ההשקעות VEM שבבעלותו הסתבכה בחובות של 5 מיליארד יורו בעקבות מכירה בחסר של מניות פולקסווגן, מהלך שהתברר כהימור כושל.



גם החברה הגנרית אקטוויס נמצאת על המדף. הבעלים, המיליארדר (לשעבר כנראה) האיסלנדי תור ביורגולפסון, שכר את שירותי מריל לינץ' מקבוצת בנק אוף אמריקה כדי למכור את החברה בתמורה מוערכת של כ-6 מיליארד דולר.



ביורגולפסון היה אחד מבעלי המניות הבולטים של הבנק האיסלנדי לנדסבנקי שפשט את הרגל והולאם. נובטור, חברת ההשקעות של ביורגולפסון, השלימה ב-2007 הצעת רכש לאקטוויס שהפכה אותה לחברה פרטית, אולם חוב של 4 מיליארד יורו בגין הרכישה הועמס על החברה הנרכשת, כך שלא ברור מה הונה העצמי ואם מה שישולם בעבורה יכסה את חובותיה.



מארת' העריך שהיתרון לגודל של טבע והקונסולידציה הנמשכת בשוק הגנרי ובין לקוחותיה של החברה יאפשרו בטווח הארוך להעלות את מחירי המוצרים הוותיקים של טבע. הוא התייחס לתהליך ההטמעה של באר ואמר שבטבע מעריכים כי יש סבירות גבוהה להשגת היעד שצוין בעת הרכישה: סינרגיות של 300 מיליון דולר בתוך שלוש שנים.



מארת' הודה, עם זאת, שפליבה, החברה-הבת הקרואטית של באר שנרכשה במחצית השנייה של 2006, לא הוטמעה לתוך באר ולכן האינטגרציה של העסקים האירופיים של באר תדרוש מאמץ רב יותר ביחס לעסקיה בארה"ב, שבה ניתן יהיה להפיק חסכונות מאיחוד מטות, סגירת מפעלים וצמצום כפילויות במחקר והפיתוח הגנרי.



מארת' העריך שהחקיקה שתסדיר את המסלול הנדרש לאישור מוצר ביו-גנרי תאושר בבתי הנבחרים בארה"ב עוד ב-2009 ושמחסומי הכניסה לשוק זה יהיו גבוהים משום שיידרשו השקעות של מאות מיליוני דולרים בכל מוצר ביו-גנרי. לדבריו, כל חברה תזדקק ל-8 עד 10 מוצרים ביו-גנריים כדי ליצור עמדה שיווקית טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully