וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוד'יס: התערבות האוצר בשוק ההון עלולה להסתכם ב-50 מיליארד ש'

מוטי בסוק

11.1.2009 / 7:06



>> חברת דירוג האשראי הבינלאומית מוד'יס העריכה אתמול כי התערבות האוצר בשוק ההון עשויה להסתכם ב-50 מיליארד שקל. באוצר אמרו בתגובה כי מדובר בהערכה גבוהה מאוד וחסרת כל בסיס.

מוד'יס, אחת משלוש חברות דירוג האשראי הגדולות בעולם, פירסמה את התחזית שלה בהתייחס להתערבות האוצר בשוק ההון בחודש האחרון, כחלק מהתוכנית להאצת המשק שנועדה להקטין את הפגיעה של המשבר הכלכלי העולמי בישראל.



מוד'יס מעריכה כי הוצאות הממשלה עלולות להגיע לסכום הגבוה בשל שורה של החלטות ממשלה ומהלכי אוצר שבוצעו באחרונה, כמו מתן ערבות של 6 מיליארד שקל לבנקים להרחבת האשראי למגזר העסקי, הקמת קרנות יחד עם הבנקים למתן אשראי לעסקים הבינונים ולעסקים הקטנים, הקמת קרנות משותפות לטיפול באשראי החוץ בנקאי בהשקעה של 5 מיליארד שקל, הקלות מס לעידוד משקיעים זרים להשקיע בישראל והקמת רשת ביטחון לחיסכון הפנסיוני.



באוצר הגדירו את הערכת מוד'יס כחסרת כל בסיס. בכיר באוצר ציין כי הממשלה נתנה ערבות של 6 מיליארד שקל לבנקים, ואין כל סיכוי כי יהיה צורך לממש סכום ענק זה, וכן לא את ערבות המדינה לקרנות החדשות למתן סיוע לעסקים בינונים וקטנים. גם עלות רשת הביטחון לחיסכון הפנסיוני לקופת המדינה, בתנאים שניתנה, תסתכם במקרה הקיצוני במאות אלפי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully