וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים בין לידר שוקי הון לקבוצת פיור לרכישת פעילות ניהול התיקים של קואטרו

מאת שרון שפורר

11.1.2009 / 7:06

לידר בוחנת אפשרויות שונות להקמת בית השקעות חדש, בשיתוף עם עזרא עטר



>> לידר שוקי הון מנהלת מגעים עם קבוצת פיור לרכישת ניהול התיקים של בית ההשקעות קואטרו - כך נודע ל-TheMarker. לידר שוקי הון מחזיקה ב-50% מבית ההשקעות ילין לפידות, והיא מחויבת שלא להקים פעילות מתחרה בו. לכן מנהלת החברה מגעים לרכישת פעילות ניהול התיקים ולא לרכישת קופות הגמל או קרנות הנאמנות.



קואטרו הוא בית השקעות שמוחזק בידי האחים עומר ושי זבולון (40%) וקבוצת פיור (60%), שבעליה הם רונן אידל מחברת בסט אדוויס ואיציק עוז ומשה ששון, מבעלי חברת אגם לידרים. פיור אמורה לרכוש בימים אלה את חלקם של האחים זבולון בקואטרו ובכך להגיע לאחזקה של 100% בבית ההשקעות.

פעילות בית ההשקעות כוללת ניהול תיקים, ניהול קרנות נאמנות וניהול קופות גמל. היקף הנכסים המנוהלים מגיע לכ-400 מיליון שקל, כשבקופות יש כ-60 מיליון שקל, בקרנות הנאמנות כ-170 מיליון שקל והשאר בניהול התיקים.



לידר שוקי הון היא הזרוע הפיננסית של חברת שרם פודים. היא מצויה בשליטת לידר החזקות, חברה בקבוצה, כשלדני ברק, מנכ"ל החברה, יש אחזקה של 15.6% בה. לידר שוקי הון עוסקת בחיתום וברוקראז'.



כמו חברות אחרות בשוק ההון, גם לידר שוקי הון נפגעה מהמשבר בשווקים. ההכנסות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2008 הסתכמו בכ-80 מיליון שקל, לעומת 120 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2007. הרווח שלה בתקופה זו הסתכם ב-15.7 מיליון שקל, לעומת 39 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2007. שווי השוק של לידר שוקי הון הוא 65 מיליון שקל, לעומת כ-400 מיליון שקל במאי 2007 ערב המשבר הכלכלי.



לידר שוקי הון בוחנת כנראה אפשרויות שונות להקמת בית השקעות חדש, כשעל פי הערכות למהלך יהיה שותף עזרא עטר. עטר סיים בימים אלה את עבודתו בפריזמה. פריזמה שבשליטת מרקסטון עובר בימים אלו שינויים דרמטיים, ובכללם מכירת קופות הגמל שלו לפסגות ומיזוג קרנות הנאמנות שלו עם הקרנות של בתי ההשקעות מיטב וגאון.



בתחילת 2008 התפטר עטר מתפקיד מנכ"ל קופות הגמל של פריזמה, לאחר שבקופות הגמל חרמון ותבור נרשמו הפסדים גדולים בשל הימור של מנהל הקופות, בן גביזון, בנגזרים. בעקבות זאת נאלץ פריזמה לפצות את המשקיעים בכ-100 מיליון שקל. הפרשה הזו חיסלה למעשה את סיכוייו של עטר להתמנות למנכ"ל בית ההשקעות פריזמה במקומו של דב קוטלר, שעזב כמה חודשים לפני כן, כשבסופו של של דבר לכיסא המנכ"ל הגיע יובל גביש.



לידר שוקי הון וקבוצת פיור סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully