וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב מוכר 51% ממגדל הקריה בחצי מיליארד שקל

מיכאל רוכוורגר

11.1.2009 / 9:01

במסגרת מימוש הנכסים של אפריקה ישראל יימכרו גם זכויות החברה במעונות הסטודנטים באוניברסיטה העברית לקרן השקעות אירופית

לאחר חודשים ארוכים של מגעים עם גופים שונים למכירת הנכסים המניבים שלה בישראל, אפריקה ישראל מצליחה לבצע מימוש. החברה-הבת אפריקה נכסים, הגיעה למזכר הבנות עם קרן השקעות אירופית - כנראה בריטית - למכירת 51% ממגדל הקריה בתל אביב, וכן את זכויותיה של אפריקה במעונות הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים.

טרם נודע היקף העסקה המדויק, אך על-פי ההערכות, הקרן צפויה לשלם לאפריקה 400-500 מיליון שקל. חלק מהסכום יהיה במזומן וחלקו האחר ככיסוי חובותיה של אפריקה לבנקים.

מגדל הקריה הוחזק בעבר במשותף על ידי אפריקה וחברת התשתיות מנרב. באפריל 2007 קנתה אפריקה את חלקה של מנרב תמורת כ-100 מיליון שקל והפכה לבעלת השליטה המלאה בבניין. מגדל הקריה כולל 43 קומות ומשתרע על למעלה מ-750 אלף מ"ר של משרדים ומקומות חניה בצומת קפלן ומנחם בגין בתל אביב. מעונות הסטודנטים פרושים על פני תשעה בניינים ומושכרים לתקופה של 25 שנה.

אפריקה מבצעת את העסקה על רקע מצבה הפיננסי הקשה בעקבות המשבר בשווקים, על רקע חשיפתה הגבוהה למוקדי המשבר המרכזיים של הנדל"ן בארה"ב וברוסיה. מניית החברה איבדה ב-12 חודשים האחרונים למעלה מ-90%, האג"ח שלה נסחרים בתשואת זבל של עד 55% והתחייבויותיה מסתכמות במיליארדי שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • לב לבייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully