וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואה החשבון של פלד-גבעוני העיד: טל יגרמן לא היה נושא משרה

עמית בן-ארויה

11.1.2009 / 9:25

חלק מהעבירות המיוחסות ליגרמן בפרשת הקריסה של קבוצת פלד-גבעוני מותנות בהגדרתו כנושא משרה בחברה



האם טל יגרמן היה נושא משרה בפועל בקבוצת פלד-גבעוני? תשובה שלילית לשאלה זו תביא לזיכוי יגרמן מחלק גדול מהעבירות שבהן הואשם, המקושרות רק לנושאי משרה.



פרשת פלד-גבעוני נחשפה במחצית הראשונה של 2002, כשקבוצת חברות ציבוריות - שהשליטה בהן נרכשה בידי קבוצת משקיעים בראשות המפכ"ל לשעבר רפי פלד, אריה גבעוני, דוד הבי והיועץ הפיננסי טל יגרמן - קרסה.



בעקבות הקריסה, שהותירה את הקבוצה עם חובות גדולים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, החלה רשות ניירות ערך לחקור את הפרשה, ובעיקר את אי פרסום הדו"חות הכספיים של כמה מחברות הקבוצה. יגרמן, הבי וגבעוני נאשמים כי גנבו מפלד-גבעוני 35.5 מיליון שקל לצורכיהם הפרטיים, באמצעות חברות פרטיות.



בשבועות האחרונים העיד בבית המשפט רו"ח אבי ישראלי ממשרד קוסט פורר גבאי, שמלווה את הקבוצה מאז 96'. בחקירתו הראשית אמר ישראלי לא פעם כי יגרמן היה איש הכספים בפועל בחברות, וכי בעלי השליטה אף פנו אליו לקבלת תשובות בעניינים חשובים בחיי החברות.



ואולם, בחקירתו הנגדית של בא כוחו של יגרמן, עו"ד ז'ק חן, אישר ישראלי כי בחקירתו ברשות ניירות ערך אמר כי אין לו מושג מה רמת המעורבות של יגרמן בתהליכי קבלת ההחלטות. "לטל יגרמן לא היתה הגדרה מבחינת נושאי תפקידים ולא היתה הגדרה של נושא משרה בחברה. עקב כמות העבודה הישירה מולו, העניין מאוד הפריע לנו", העיד.



חן הפנה לישיבת דירקטוריון של אחת החברות בקבוצה מיולי 2002, שבה צצה שאלת מעמדו של יגרמן. עו"ד גבי הייק, היועץ המשפטי של הקבוצה, הבהיר שהאיש אינו נושא משרה אלא יועץ בלבד. ישראלי תמך אז בדבריו. חן שאל את ישראלי מדוע לא אמר אז שיגרמן הוא נושא משרה בפועל, כפי שעשה בחקירה הראשית בבית המשפט. ישראל השיב שהתיאור של הייק כי יגרמן אינו נושא משרה הניח את דעתו לגבי הוצאת הדו"חות לרבעון הראשון של 2002.



בחקירה הנגדית שניהל בא כוחו של גבעוני, עו"ד משה ישראל, אמר ישראלי כי "בפניות שלי לגבעוני הוא הפנה אותי לטל יגרמן ואמר לי: 'את הדברים האלה תסגרו עם טל. מה שטל סוגר אתכם מקובל עלי'".



התובעת מטעם פרקליטות מיסוי וכלכלה היא עו"ד חנה קורין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully