וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: מחירי המניות זולים כעת - גם בשקלול כל התחזיות השליליות

יעל פולק

11.1.2009 / 9:42

אורי שטנק: "הלחימה המתמשכת בדרום משפיעה לרעה על הגירעון הממשלתי ותפגע באפיקים הסולידיים"



"יום המסחר ייפתח באווירה שלילית, כתוצאה מנתוני המאקרו השליליים שממשיכים לזרום מכיוונה של ארה"ב ועל רקע המשך הלחימה בדרום, שתוביל להעמקה בגירעון התקציבי של המדינה", כך אומר הבוקר אורי שטנק, מנהל פוליסות חיסכון ותחום המסחר בכלל פיננסים. היום תימשך העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות, והסנטימנט הכללי מביא לתמיכה בדולר לעומת השקל".



להערכתו של שטנק, "דווקא האפיקים שהניבו תשואה טובה בשנה שעברה, האפיקים השקליים, אמורים להיפגע השנה. מאז תחילת השנה, בעשרת הימים שחלפו, נחלשו האפיקים האלו ביותר מ-1%. עד עכשיו רק דיברנו על זה, אבל בימים הקרובים נראה פיחות של השקל, ומי שמחזיק תעודות סל ואפיקים שצמודים לדולר, ירגיש כבר היום את הסנטימנט השלילי לשקלים".



"כתוצאה מהעלייה בגירעון ועליית התשואות באפיקים הממשלתיים", מסביר שטנק, "נוצרת תמיכה להשקעה במניות. מחירי המניות זולים כעת, גם כשמשקללים את כל הציפיות השליליות. ציבור המשקיעים מתחיל להבין וליישם את זה בימים האחרונים".



"יום ראשון נפתח תמיד על רקע ההתרחשויות בארה"ב - במהלך סוף השבוע התקבלו נתוני אבטלה ממש לא טובים בארה"ב, וזה מה שהוביל לירידות השערים החדות. כל זאת, על אף סנטימנט חיובי, כתוצאה מהציפייה לכניסתו של ברק אובמה לתפקידו בעוד תשעה ימים", הוסיף. "כל נתון מאקרו שלילי נוסף מחדיר לשוק את ההבנה שאובמה יצטרך להתמודד עם מצב קשה מאוד. החרפת המשבר בארה"ב באה לידי ביטוי גם בפגיעה ברשתות הקמעונאות, כמו וול-מארט. החברות הדפנסיביות, שהן האחרונות להיפגע, מציגות בימים אלו פגיעות לא קלות".



שטנק מתייחס להשפעת הלחימה בעזה על הבורסה של תל אביב: "אמנם קיימת השפעה משמעותית להתרחשויות בשווקי העולם, אבל ככל שהימים עוברים והלחימה בגזרת הדרום ממשיכה, אנחנו צפויים לראות חששות של המשקיעים באפיקים הסולידיים דווקא. הלחימה משפיעה לרעה על גירעון הממשלה, שתצטרך לגייס כסף ולהעמיק את הגירעון בתקציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully