וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן אלדר ורועי גיל גיבשו קבוצת שליטה באמבלייז; מבקשים לזמן אסיפת בעלי מניות ולמנות דירקטורים

ניר צליק

11.1.2009 / 10:49

השניים חתמו על הסכם שליטה עם דונלד סטרום, המחזיק בכ-15% מאמבלייז


השליטה בקבוצת ובחברות הבנות, , ו, עושה צעד נוסף לידי איתן אלדר ורועי גיל. השניים חתמו על הסכם שליטה עם דונלד סטרום, המחזיק בכ-9% ממניות אמבלייז. בנוסף, הם נתמכים על ידי קרן שרודרס הבריטית, המחזיקה בכ-15% מאמבלייז.

בנוסף, מבקשים אלדר וגיל לכנס אסיפת בעלי מניות כדי למנות דירקטורים מטעמם לחברה במקום הדירקטורים המכהנים בה כעת. אלי רייפמן שלח ביום חמישי האחרון מכתב ליו"ר החברה, נפתלי שני, בו ביקש לזמן את האסיפה בהקדם האפשרי.

בחודשים האחרונים מישכן רייפמן את מניותיו באמבלייז להבטחת חובו וחברה נוספת לנושים, ובהם איש השוק האפור, שלי נרקיס. בתחילת אוקטובר נרשם משכון קבוע על 5.5 מיליון מניותיו של רייפמן באמלבייז להבטחת חובה של חברת Invicta לטובת נרקיס. בסוף אותו חודש נרשם משכון קבוע נוסף על 2 מיליון מניות נוספות של רייפמן.

גיל ואלדר חתמו על הסכם עם רייפמן לרכישת מניותיו בחברה (כ-17%) בתמורה ל-17.5 מיליון דולר. במידה שבעלי המניות של החברה יאשרו את החלפת הדירקטורים, תיסלל הדרך להעברת השליטה בחברה לשניים.

הקשר בין אלדר לרייפמן נוצר לפני ארבע שנים: אלדר הוביל אז גיוס הלוואה אישית בעבור רייפמן בריבית גבוהה של 12% ואף העניק לרייפמן חלק מההלוואה. רייפמן גייס אז 60 מיליון דולר בהלוואה קצרת מועד, והחזיר שנה לאחר מכן 70 מיליון דולר. רייפמן, מצדו, סייע לגיל ולאלדר כשאלה רצו לגייס כסף בלונדון.

גיל ואלדר מחזיקים גם בגבור ספורט והם שותפיהם של נחשון קויתי וקלמן סופרין בקבוצת ב.ס.ר. רק לפני שנה וחצי רכשו השניים את מאקפל, ששלטה אז בתפרון, מכרו את אחזקותיה ומכרו אותה כשלד למנופים פיננסיים של ג'קי בן זקן, בסיבוב מהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully