וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים: נזק של מיליוני שקלים באזור הדרום

פרויקטים בתחומי הבנייה והתשתיות מוקפאים או פועלים באופן חלקי בלבד, והקבלנים סופגים הוצאות של עשרות אלפי שקלים ליום

עשרות פרויקטים בתחום הבנייה למגורים, בנייה ציבורית ותשתיות מוקפאים בשבועיים האחרונים או פועלים באופן חלקי בלבד. כך עולה מנתוני התאחדות הקבלנים והבונים. הנזק המצטבר לקבלנים הפועלים בכל האזורים מגדרה ודרומה עומד על מיליוני שקלים.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים יוסי גורדון אמר היום כי לחמ"ל שהקימה התאחדות הקבלנים לטובת קבלני הדרום הגיעו עשרות פניות של קבלנים בנוגע לבעיות עמן הם מתמודדים בימים אלה. חלק גדול מהפרויקטים מושבתים בגלל שהעובדים לא מגיעים לעבודה או בגלל שניתנה הנחיה מפורשת של פיקוד העורף או מזמיני העבודה לעצור את העבודה על הפרויקט.

הפרויקטים הפעילים הם אלה שיש בהם מרחבים מוגנים, וגם אז, לנוכח המצב, אין נוכחות מלאה של עובדים. הנזקים הכספיים נגרמים בשל תשלום השכר לעובדים גם בזמן ההיעדרות, והוצאות גבוהות על תקורות הפרויקט שנגרמות בשל העיכוב הצפוי בזמן המסירה. הוצאות אלה כוללות עלויות מימון, מינהלה, אחזקת ציוד מכני כבד, עיכוב בקבלת הערבויות של הקבלן, ובמקרה של בנייה למגורים - פיצויים בגין עיכוב במסירת דירות לדיירים.

קבלן שבונה היום פרויקט עבור משרד ממשלתי ציין כי הנזק רק בגין התשלום לעובדים שלא מגיעים לעבודה עומד על כ-60 אלף שקל ליום.

התאחדות הקבלנים פועלת היום מול הממשלה במסגרת לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים להסדר שיבטיח מתן פיצויים לקבלנים ולעובדיהם. בהתאחדות הקבלנים מציינים כי ההסדר המבוקש מבוסס על המודל של מלחמת לבנון השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully