וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאס וגאס: פרנסי העיר דורשים סיוע בהקמת מוזיאון המאפיה מכספי תוכנית התמריצים הפדרלית

ניו יורק טיימס

11.1.2009 / 11:47

הסנאטור הרפובליקאי מיץ' מק'קונל: הפרויקט אינו עומד בקריטריונים לקבלת מימון



האם כספים מתוכנית התמריצים הכלכלית שתיושם על ידי ממשל ברק אובמה, והמיועדים בעיקר למגזר הבנקאות ותעשיית הרכב, צריכים גם לסייע בהקמתו של מוזיאון המאפיה בלאס וגאס? סנאטורים משתי המפלגות חושבים שלא. ראש העיר לאס וגאס, אוסקר גודמן, ופרנסי העיר בהחלט חושבים שכן.



אחרי שיזמי הפרויקט ספגו ביקורת קשה בימים האחרונים - בעקבות הצעתם שחבילת החילוץ הפדרלית תסייע לממן את המוזיאון המוקדש להיסטוריה של הפשע המאורגן בארה"ב בעלות של כ-50 מיליון דולר - הם משיבים אש, וטוענים שפוליטיקאים בוואשינגטון הופכים את המוזיאון ואת לאס וגאס לשעירים לעזאזל.



מוזיאון לאס וגאס לפשע מאורגן ואכיפת חוק, הידוע גם בכינוי מוזיאון המאפיה באתר האינטרנט הרשמי שלו, מתוכנן לכלול מוצגים אינטראקטיוויים שיאפשרו למבקרים לצלם תצלומי מעצר בתחנת המשטרה, לעמוד במסדר זיהוי משטרתי ולבצע ציטוטים הדדיים. מוזיאון מהסוג הזה, אמר ראש העיר גודמן בראיון שהעניק ביום חמישי, "תואם לחלוטין את ארבעת הפרמטרים של מה שהנשיא הנבחר ברק אובמה מנסה להשיג".



"כל תוכניות הפרויקט מוכנות, ואנחנו יכולים להתחיל אותו תוך 30 יום", אמר גודמן, עורך דין פלילי לשעבר שייצג כמה דמויות בכירות במאפיה בשנות ה-70' וה-80'. לדבריו, מחקרים מראים ש-250 אלף תיירים יבקרו במוזיאון מדי שנה. עוד ציין ראש העיר כי התיירות ללאס וגאס היא מה שמכירות של רכבים מהוות (או היו) עבור דטרויט.



הסנאטור מיץ' מק'קונל, רפובליקאי מקנטאקי ומנהיג המיעוט, תקף את המוזיאון בשבוע שעבר כסוג של פרויקט מקומי שנועד לשריין תקציב ושאינו במסגרת החקיקה שתועבר בקונגרס כדי לאושש את הכלכלה החבוטה.



ג'ון סאמרס, דובר מטעם הסנאטור הארי ריד, דמוקרט מנבאדה ומנהיג הרוב, אמר שהצהרותיו של מק'קונל אודות המוזיאון "שנויות במחלוקת, בגלל שהסנאטור ריד כבר הבהיר שלא יהיו שריוני תקצוב בתוכנית השיקום של אובמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully