וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במגזר הציבורי בבריטניה קיבלו "הטבת דיור משנה" בשווי עשרות אלפי ליש"ט מכספי משלמי המסים

סוכנויות הידיעות

11.1.2009 / 11:49

ההטבה מגיעה בנוסף למשכורות ענק; חלק מהבכירים אפילו לא עברו דירה כדי לקבל את ההטבה, לפי "טיימס" הלונדוני



חלק מבכירי המגזר הציבורי בבריטניה מקבלים הטבות כספיות משמעותיות במסגרת תשלום "הטבת דיור משנה" שנתית, ששווייה נאמד בעשרות אלפי ליש"ט מכספי משלמי המסים, לפי העיתון "טיימס" הלונדוני. אותה קצבה ניתנת לעובדי ציבור אשר עובדים רחוק מהבית ומשתמשים בכסף למימון דיור משנה קרוב למקום העבודה. העיתון דיווח כי גובה ההטבות הכספיות הגיע אף ל-40 אלף ליש"ט (60 אלף דולר) במקרים אחדים – כפול מהטבה מעוררת מחלוקת זו אותה מקבלים גם חברי הפרלמנט הבריטי.



לפי הדיווח, בכירים במנגנון שירותי הבריאות הבריטיים (NHS), ברשות המפקחת על תנאי קבלה ובחינות בבתי ספר (QCA), בנציבות השירותים המשפטיים וברשות התעבורה של לונדון קיבלו את ההטבות הכספיות. גופים אשר מגנים על כספי משלמי המסים ביקרו את ההטבות ואמרו כי חלק מהבכירים, אשר מקבלים את ההטבות האלה כשהם מעתיקים את מקום מושבם בשל צורכי עבודה, אפילו לא עברו דירה.



מארק וולאס, בכיר בחברת טקספיירז אליאנס, אמר: "זה מוגזם לקבל הטבה על דיור משנה בנוסף למשכורות הענק ותנאי הפנסיה הנדיבים שעובדים אלה מקבלים". כך למשל, דיוויד ניקולסון, העומד בראש ה-NHS, מקבל קצבה שנתית של 37,600 ליש"ט עבור עבודה הרחק מהבית – אבל הוא כבר עבד וחי בלונדון כאשר מונה לתפקיד לפני שלוש שנים. זאת, בנוסף למשכורת של 215 אלף ליש"ט.



ביל קירקאפ, מנהל רפואי ב-NHS, אשר עבד בלונדון מאז שנת 2005, קיבל הטבת דיור משנה בשווי 25,800 ליש"ט בשנה שעברה. ניקולסון וקירקאפ קיבלו את ההטבה בגלל ש"ביתם העיקרי לא נמצא בלונדון", כך אמרו נציגים מהמגזר הציבורי ל"טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully