וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג הורידה את דירוג האשראי ל-CEE של יולי עופר ב-2 דרגות ל-Baa3 עם אופק שלילי

מיכאל רוכוורגר

11.1.2009 / 12:44

אג"ח החברה נסחרת בתשואת זבל של 73%; במידרוג נמקו את ההחלטה בשל הרעה באיתנות הפיננסית של החברה



כלכלני חברת דירוג האשראי מידרוג הורידו את דרוג האג"ח מסדרה א של CEE, בשליטת יולי עופר ונמרוד רינות ב-2 דרגות מ-1Baa ל-Baa3 תוך הצבת אופק דירוג שלילי, כלומר יתכן והדירוג יורד עוד בהמשך. היקף סידרת האג"ח, נכון לסוף ספטמבר 2009 הינו כ-132 מיליון שקל. האג"ח מסדרה א של CEE נסחרות כיום בתשואת זבל של 73%, המעלה ספקות בקרב המשקיעים בדבר יכולות החברה לפרוע את התחייבויותיה לנושיה.



להורדת הדירוג האשראי ל-CEE מונים כלכלני מידרוג מספר סיבות: הראשונה, יחסי המינוף ואיתנות פיננסית של החברה, נכון לסוף ספטמבר 2008, הוחמרו במידה ניכרת. כך שיחס החוב הפיננסי ל-CAP (כולל הלוואות בעלים שאינן נחותות לאג"ח בפירוק, שנושאות ריבית שתשולם רק לאחר פירעון מלא של האג"ח) עומד על כ-86.7%. מדובר בחריגה מתנאי הדירוג של הסדרה, לפיהם נקבע כי על החברה לשמור על יחס זה שיעמוד בכל עת מתחת ל-80%.



שנית, הפסד בסך של 53.2 מיליון שקל שרשמה CEE ברבעון השלישי הביא לשחיקת הונה העצמי של החברה, נכון לסוף ספטמבר 2008 לעומת סוף 2007 ב-71% ומתסכם ב-26 מיליון שקל (62 מיליון שקל בהתחשב להזרמת הלוואות בעלים נדחות כהון עצמי). במדרוג מציינים כי גריעה נוספת עלולה להביא את CEE להון עצמי שלילי.



פעילותה של CEE חשופה למשבר הכלכלי בעולם, בעיקר הדבר משפיע על פעילותה בהונגריה, שכלכלתה נפגעה בצורה משמעותית מהמשבר. הדבר משפיע על יכולתה של CEE לקבל מימון לפרויקטים עתידיים, שינויים אפשריים לרעה בתנאי ההלוואות שנטלו, וכן פגיעה ביכולת החברה לממש נכסים, לצד האטה בקידום פרויקטים חדשים.



במידרוג מציינים כי במהלך ינואר- ספטמבר 2008 חלה ירידה של כ- 10% בהכנסות מלון ה- LE MERIDIEN שבבעלות החברה בבודפשט, הונגריה, כשירידה נוספת בפעילותו עלולה לגרום ל- CEE הפסד תזרימי (לאחר שירות ההלוואה החלה על המלון והחזר חלק יחסי מקרן ההלוואה). CEE מקיימת בימים אלה מגעים עם הבנק הממן לקבלת אישור להקפאת תשלומי הקרן בגין ההלוואה.



נכון לסוף ספטמבר 2008 , ל- CEE עומס הפירעונות בהיקף של כ- 83 מיליון שקל המורכב בעיקרו מהחזר הלוואות ביורו, לידי מוסדות בנקאיים. זאת כנגד קופת המזומנים (בדו"ח המאוחד) בסך של כ- 54 מיליון שקל. ב- CEE צופים כי בתקופה הקרובה תתקבל התמורה ממכירת נכס אלקוטמני , כך שהתזרים של החברה יגדל בכ- 2.5 מיליון יורו, אך עדיין לפי תחזית תזרים המזומנים של CEE לשנים 2009- 2010 היא צופה כי תסיים עם גרעון תזרימי של כ- 2 מיליון יורו.



במידרוג הציבו אופק שלילי לאג"ח של CEE "לאור ההחרפה של המשבר הפיננסי באזורי פעילותה שגרם להקטנת הנזילות הקיימת בשווקי הפעילות וצפי לא וודאי ליכולותיה לעמוד בתחזית התזרימית שלה".



כלכלני מידרוג מציינים כי שיפור משמעותי באיתנותה הפיננסית של CEE לצד עיבוי וחיזוק תיק הנכסים המניבים תוך עיבוי וחיזוק תיק הנכסים המניבים. לעומת זאת במידרוג מונים גורמים שעלולים לפגוע בדירוג: אי עמידה בתחזית התזרים תוך קיטון בנזילות וגמישות פיננסית, ירידה נוספת בגאיתנות פיננסית, החרפה במשבר הכלכלי במדינות בהן פועלת החברה וכן עלויות מס גבוהות לצד עלויות נוספות שיוטלו על CEE בגין העברת פעילות מלון מרידיאן לתוך החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully