וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בענף ההשקיה: חברת ההשקיה נען דן ג'ין תסגור את המחלקות לייצור ממטרות מתכת ותפטר 25 עובדים

עמירם כהן

11.1.2009 / 13:16

מנכ"ל החברה: כדי להבטיח את המשך רווחיות החברה על רקע המשבר הכלכלי, אין מנוס מביצוע התאמות בפעילותה


חברת ההשקיה הישראלית-הודית נען דן ג'יין (NaanDanJain), הודיעה היום על גיבוש תוכנית התייעלות מקיפה על רקע המשבר הכלכלי העולמי. במסגרת התוכנית, ייסגרו המחלקות לייצור ממטרות מתכת שאינן רווחיות, ויפוטרו 25 מעובדי המחלקות. משמעות סגירת מחלקות אלה היא צמצום הפעילות במפעל של החברה בקיבוץ דן.

נען דן ג'יין מעסיקה 550 עובדים מהם 350 במפעל החברה בקיבוצים נען ודן. השליטה במפעל מתחלקת בין קיבוץ נען (50%) וחברת התשתיות החקלאיות ההודית ג'יין. מנכ"ל החברה, אבנר חרמוני, אמר כי החברה תבצע את ההתייעלות הנדרשת במלוא הרגישות, סיוע ותמיכה לעובדים שיסיימו את עבודתם בחברה.

לדבריו, אין מנוס מביצוע התאמות בפעולת החברה על רקע המשבר הכלכלי העולמי ולהבטיח את המשך צמיחתה ורווחיותה. ממטרות המתכת מהוות כ-15% משוק הממטרות העולמי, שרובו הוסב לממטרות פלסטיק. חרמוני מסר כי החברה תמשיך לספק ללקוחותיה ממטרות מתכת, שיירכשו אצל ספקים בארץ ובחו"ל. כמו כן תרכז החברה את פעילות הייצוא שלה במרכז לוגיסטי אחד, וכתוצאה מזה תצומצם מצבת עובדי מזכירות החברה.

החברה גם הודיעה כי תתמקד בשווקי יצוא שבהם קיים פוטנציאל צמיחה ורווחיות גבוהים - בהם מדינות ברית המועצות לשעבר (CIS), מקסיקו, פרו ומדינות אפריקה והודו. לשם כך תתגבר החברה את צוות האגרונומים והמתכננים, האחראים על קידום המכירות המקצועי בחברה. עוד מסר המנכ"ל, כי בשנה שעברה ביצעה החברה השקעה כספית ביישום טכנולוגיות מתקדמות להגדלת כושר הייצור בישראל וברחבי העולם, ועל מנת לממש את ההשקעה יתוגבר הצוות הטכנולוגי של החברה. נען דן ג'יין פועלת ב-100 מדינות והיא חברת ההשקיה השלישית בגודלה בארץ לאחר נטפים ופלסטרו גבת. לחברה 9 חברות בנות ו-6 אתרי ייצור ברחבי העולם.

ב-2006 רכש קיבוץ נען (70%) את חלקו של קיבוץ דן בחברה (30%) ב-46 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-150 מיליון שקל. מכירת מניות דן לנען, איפשרה לנען להכניס ב-2007 לחברה משקיע אסטרטגי - קונגלומרט התשתיות ההודי ג'ין - הנסחר בבורסה של מומבי לפי שוווי של מיליארד דולר. מכירות החברה ב-2008 נאמדות ב-450 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully