וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוליין מדווחת על צעד נוסף להשלמת הניסויים בתרופה BL-1040 - למניעת החמרת נזק לשריר הלב לאחר התקף לב

פז וייסמן

11.1.2009 / 13:50

השלבים הראשונים תוכננו להעריך את יעילות התרופה ב-30 חולים; כעת אושר המשך הבדיקות על 25 חולים נוספים



ביוליין אר אקס, המפתחת תרופות בשלבי פיתוח קליניים וקדם-קליניים, הודיעה כי הצליחה לעבור את בדיקת הבטיחות לתרופה BL-1040, למניעת החמרת הנזק לשריר הלב לאחר התקף לב. כעת אושר המשך הבדיקות על 25 חולים נוספים, בכדי לבדוק את יעילות המוצר. החלטת ועדת הבטיחות מבוססת על נתונים של חמשת החולים הראשונים, אשר טופלו כבר ב-BL-1040 ללא תופעות לוואי שליליות לאחר לפחות 30 ימי מעקב.



שני השלבים הראשונים של הניסויים הקליניים תוכננו להעריך את הבטיחות והיעילות הראשונית של BL-1040 ב-30 חולים. הניסויים מתנהלים בימים אלו ב-6 אתרים בגרמניה ובבלגיה, וצפויים להתרחב ולכלול 4 אתרים נוספים. תוצאות ביניים, שיכללו מעקב בן 6 חודשים אחר חמשת החולים הראשונים, צפויות להתקבל ברבעון השני של 2009. תוצאות סופיות צפויות ברבעון השלישי. BL-1040 מפותח כמכשיר רפואי במסלול אישור רגולטורי מואץ של ה-FDA, שיכול לאפשר את שיווקו של המכשיר כבר ב-2012.



BL-1040 הוא פולימר נוזלי, המוחדר באמצעות צנתור ויוצר "פיגום תומך" באזור הפגוע בשריר המגביר את חוזקו המכני של שריר הלב בזמן תהליך ההחלמה ומונע התרחבות פתולוגית של החדר השמאלי של הלב עקב התקף לב. החומר מתכלה מעצמו תוך שישה שבועות לאחר ההזרקה ומותיר שריר לב חזק, יציב ובריא יותר. זכויות הפיתוח, הייצור והמסחור נרכשו בינואר 2005 מאוניברסיטת בן-גוריון, על פי הסכם רישוי עם ב.ג.נגב טכנולוגיות, החברה למסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully