וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקת הייצוא במפעלי הקיבוצים: צפויה ירידה של 45% ברווח התפעולי של מפעלי התעשייה הקיבוצית

עמירם כהן

11.1.2009 / 17:14

עמוס שלו: המציאות הכלכלית בשווקי הייצוא של ישראל עשויה להיות קשה אף יותר



מחלקת הייצוא של איגוד התעשייה הקיבוצית צופה ב-2009 החמרה נוספת במצבם של מפעלי הקיבוצים. לפי הערכת המחלקה, מגמת הירידה ברווח התפעולי של המפעלים, שהגיעה ב-2008 לכ-30% (ממוצע) תחמיר ב-2009 וצפויה להסתכם ב-40%-45% ("רווח תפעולי" הוא הרווח שנרשם מהפעילות העסקית של החברה, למעט רווחים חד פעמיים, לפני תשלום מס).



מנהל המחלקה לייצוא, עמוס שלו, שמסר את הנתונים, העריך כי המציאות הכלכלית בשווקי הייצוא של ישראל עשויה להיות קשה אף יותר. שלו המליץ למפעלים לנקוט זהירות רבה בהוצאות ובהשקעות ולבצע מעקב צמוד על תזרים המזומנים ועל ההוצאות החודשיות של המפעל.



מנתונים נוספים שפורסמו על ידי המחלקה עולה כי הכנסות המפעלים מייצוא ירדו ב-11 החודשים הראשונים של 2008 ב-5% ובמונחים דולריים ומונחים שקליים בשיעור גבוה בהרבה. ללא פעילות החברות בחו"ל, שם הפגיעה קשה בהרבה.



ענפים בהם נרשמו עליות בהכנסות מייצוא היו הפלסטיקה (24%), האופטיקה (80%), והטקסטיל והעור (20%). ענפים בהם נרשמו ירידות היו המתכת, האלקטרוניקה והמזון כשיעדי הייצוא העיקריים של מפעלי הקיבוצים הן מדינות אירופה המייבאות 50% מהיצוא הכולל של מפעלי הקיבוצים.



באיגוד התעשייה הקיבוצית חברים 300 מפעלי תעשייה, שייצאו ב-2007 מוצרים לחו"ל בכ-17 מיליארד שקל. על אף הירידה התלולה ברווחיות שהציגו המפעלים המייצאים בשנה האחרונה, השווי הנומינלי של הייצוא גדל בכ-15% לעומת שווי הייצוא ב-2007. שהסתכם בכ-17 מיליארד שקל. אלא שמדובר בגידול ממוצע לו אחראים מספר מפעלים גדולים שהחשוב בהם הוא פלסן, מפעל המייצא חומרי מיגון לתעשיית הרכב הצבאי האמריקאי ומפעלים נוספים בהם אבן קיסר, ברמד, עמיעד סינון ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully