וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות סוכני הנסיעות קוראת למשרד התיירות להפעיל תוכנית חל"ת לעובדי תעשיית התיירות

עירית רוזנבלום

11.1.2009 / 18:02

בעבר הופעלה תוכנית זו ב-2001 לאחר פרוץ האינתיפדה; מנכ"ל ההתאחדות: כבר עתה פוטר מספר מדאיג של עובדים



התאחדות סוכני הנסיעות פנתה בקריאה למשרד התיירות לפעול במהירה וליזום את יישומה של תוכנית חל"ת (חופשה ללא תשלום) במתכונת דומה לזו שהופעלה בשנת 2001 לאחר פרוץ האינתיפדה.



במכתב ששלח יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, למנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, ציין פתאל שההאטה כבר מורגשת היטב בענף וכי היא צפויה להעמיק עד כדי מצב משברי דומה בעוצמתו למשבר של שנת 2001.



לדברי פתאל, כבר עתה פוטר מספר מדאיג של עובדים וכי אחת הדרכים לבלימת פיטורים נוספים של עובדים מיומנים ומקצועיים היא באמצעות יישום תוכנית חל"ת, שבמסגרתה יצאו העובדים לתוכנית הכשרה של כמה חודשים כששכרם ישולם בתקופה זו על ידי הביטוח הלאומי, בעוד שתוכנית ההכשרה עצמה תמומן על ידי משרד התמ"ת.



פתאל הוסיף כי מדובר בפתרון אופטימלי למצב משברי לכל הצדדים המעורבים: העובדים עצמם לא יאבדו את משרתם ומובטחת להם רציפות של זכויותיהם הסוציאליים בתקופת החופשה, המעבידים יימנעו מפיטורים כואבים וישמרו על עובדיהם המקצועיים כשהם מחויבים רק בכיסוי התשלומים הסוציאליים, ולבסוף, שכרם של העובדים ישולם באמצעות דמי האבטלה שממילא היו משולמים אם עובדים אלו היו מפוטרים.



ההתאחדות הציעה למשרד התיירות כל סיוע שיתבקש על מנת ליישם תוכנית זו. דוברת ממשרד התיירות מסרה בתגובה כי המשרד רואה חשיבות רבה בשימור כוח אדם מקצועי ומיומן בענף התיירות. "המשרד יפעל במהלך 2009 בשיתוף עם משרד האוצר, לקידום פתרונות של הכשרה מקצועית ותעסוקה בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully