וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק US קיבלה אשראי בסך 75 מיליון ד' מבנקים בארה"ב

מיכאל רוכוורגר

11.1.2009 / 20:00

ההלוואה - לצורך הגידול במזומנים לשיפוץ ושדרוג בית הזיקוק בטקסס בו התרחש פיצוץ בנובמבר האחרון

דלק US, זרוע האנרגיה של קבוצת דלק של יצחק תשובה, דיווחה על הגדלת מסגרות האשראי מבנקים בארה"ב. זאת, בעקבות הצורך במזומנים לשם שיפוץ ושדרוג בית הזיקוק המושבת טיילר בטקסס, ארה"ב, נוכח הפיצוץ שהתרחש בו ב-20 בנובמבר 2008.
דלק US, המנוהלת בידי עוזי ימין, הגיעה להסכמה ג'י.פי מורגן צ'ייס על הסכם מחודש שנחתם עוד במארס 2007 (בנוסף חתם באותה עת גם ליהמן ברדרס שקרס בינתיים), במסגרתו תוכל דלק US לקבל מסגרת אשראי נוספת בסך של 60 מיליון דולר. זאת, תמורת גידול בכמות הנכסים שהחברה וחברות הבנות יוכלו לממש.

כמו כן הגיעה דלק US להסכם מחודש עם בנק דיסקונט ניו יורק, באשר להארכת ההלוואה שנטלה החברה במאי 2006 בסך של 30 מיליון דולר ומתן אשראי נוסף. במסגרת ההסכם החדש קיבלה דלק US מדיסקונט ניו יורק הלוואה בסך 15 מיליון דולר למשך תקופה של שנה. בנוסף, מועד פרעון ההלוואה שנלקחה בעבר הוערך בשנתיים ליום 31 בדצמבר 2011. דלק US לא פירטה את תנאי ההלוואה שנלקחו.

בית הזיקוק טיילר, בעל קיבולת ייצור מקסימלית של כ-60 אלף חביות נפט ביום, לא צפוי לחזור לפעילות מלאה לפני מאי 2009. העלות הכוללת של השיפוצים והשדרוגים נאמדת ב-100 מיליון דולר. מתוך סך התיקונים בהיקף של כ-30 מיליון דולר, דלק US תישא בעלויות של 5 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully