וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארבקס סוגרת סניפים ומפטרת עובדים - ורוכשת מטוס פרטי בשווי 45 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

11.1.2009 / 21:21

דוברת החברה טענה כי המטוס הוזמן כבר לפני 3 שנים, וביטול ההזמנה היה יקר מביצועה



רשת בתי הקפה סטארבקס רכשה מטוס פרטי בשווי 45 מיליון דולר בחודש שעבר – בעודה סוגרת מאות סניפים, מפטרת עובדים ומקצצת בהטבות, דיווח העיתון "סיאטל טיימס" בסוף השבוע. המטוס הוזמן למעשה לפני 3 שנים, לפי דוברת החברה דב טרווינו, ל"סיאטל טיימס", והחברה הגיעה למסקנה כי יהיה יקר מדי לבטל את ההזמנה.



המטוס, מדגם גולפסטרים 550, בילה את השבועיים הראשונים שלו בבעלות סטארבקס בהוואי. טרווינו ציינה כי עובדי החברה נדרשים להחזיר לחברה את עלות השימוש במטוס – מדיניות שהושקה ב-2007, אז החזיר יו"ר החברה הווארד שולץ למעלה מ-400 אלף דולר בגין השימוש במטוס. לא ידוע מי השתמש במטוס החדש בחופשת החגים.



סטארבקס הודיעה בשנה שעברה על סגירת 616 סניפים בארה"ב, ופיטורי אלפי עובדים. בנובמבר דיווחה החברה כי היא צופה ירידה במכירות הסניפים הקיימים למעלה משנה בשנת הכספים שתסתיים בספטמבר 2009. בשנת הכספים 2008 סגרה סטארבקס 205 מתוך 600 סניפיה המיועדים להיסגר עד סוף שנת הכספים 2009.



61 סניפים נסגרו באוסטרליה בחודש אוגוסט 2008 בלבד. בנוסף, החברה הזהירה מפני רווחים מאכזבים בעונת החגים, והודיעה לעובדים כי יתכן שתקטין את ההפרשות לטובת חסכונות הפנסיה שלהם.



לסטארבקס יש כעת 3 מטוסים פרטיים – ביניהם מטוס גולפסטרים בן 7 שנים שהחברה מנסה למכור. המטוס החדש אמור היה לצמצם עלויות, שכן פג תוקף האחריות על המטוס הישן, שצפוי להזדקק ליותר תחזוקה ותיקונים, ובנוסף, יעילות הדלק שלו גבוהה יותר. לדברי טרווינו, המטוסים חיוניים לפעילות החברה, לה 17,000 סניפים ב-49 מדינות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully