וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה קורא להגדיל הפיקוח על TARP: "על חציה השני של תוכנית החירום הכלכלית לסייע לאזרחים"

סוכנויות הידיעות

11.1.2009 / 21:41

אובמה: עלינו לוודא שלא מדובר בסתם כסף שניתן לבנקים ללא תנאים מבלי שנדע למה הוא משמש


הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום כי חלקה השני של תוכנית החירום הכלכלית בסך 700 מיליארד דולר (TARP) שאישר הקונגרס באוקטובר צריך לשמש כדי לסייע לאזרחים הנאבקים במשכנתאות ועומדים בפני עיקול. בנוסף, הבטיח אובמה כי הממשל בראשותו יגביר את הפיקוח על התוכנית.

"לא היה מספיק פיקוח על התוכנית. השבוע גילינו שאנחנו לא עוקבים בפועל לאן הכסף הזה הולך. ביקשתי מהצוות שלי להתכנס ולהעלות שורה של עקרונות שיכתיבו כיצד אנחנו הולכים לוודא שתהיה שקיפות בנוגע למה שאנחנו עושים כדי לטפל בבעיה בשוק הדיור ולסייע לעסקים קטנים", אמר אובמה בראיון לרשת ABC, שנערך לקראת השבעתו לנשיא בשבוע הבא.

את חציה הראשון של TARP הוציא משרד האוצר האמריקאי על הזרמת הון ישירות לבנקים ומוסדות פיננסיים שנקלעו לקשיים, בין היתר באמצעות רכישה של מניות בכורה, במטרה לייצב את המערכת הפיננסית. בשבוע שעבר קראה ועדת הפיקוח שמינה הקונגרס כדי לעקוב אחר יישום התוכנית למשרד האוצר לענות על שאלות שלטענתה לא נענו עד כה בנוגע לאופן שבו השתמשו הבנקים בכספים שהוזרמו להם ולדרך שבה אמורה התוכנית לסייע בבלימת עיקולי הבתים.

"עלינו לשטוח בבירור את הדברים שאנחנו מתכוונים לעשות ב-350 מיליארד הדולרים הנותרים, ואני חושב שביכולתו לשכנע הן את הקונגרס והן את העם האמריקאי שלא מדובר בסתם כסף שניתן לבנקים ללא תנאים מבלי שמישהו יידע מה קורה לו, אלא כסף בעל מטרה ספציפית מאד: להזרים אשראי שוב לעסקים ולמשפחות", אמר אובמה.

אחד השינויים בתוכנית ששוקלים אנשי צוותו, אמר אובמה, הוא לאלץ את המוסדות הפיננסיים שקיבלו כספים במסגרת TARP להגביל את שכר הבכירים ולהיפטר מכל מטוס פרטי שבבעלותן או בהשכרתן. "אני חושב שאם נבחן את הדרך שבה טיפלנו בבעיית עיקולי הבתים ואת מה שעשינו כדי לסייע למשפחות שאולי יאבדו את ביתן משום שהן פוטרו או חלו, נראה שלא עשינו מספיק", אמר אובמה.

בהתייחסו לחבילת התמריצים בסך 775 מיליארד דולר שבכוונתו להוביל לאחר שיושבע לנשיא, הודה אובמה כי הממשל בראשותו יתקשה למנוע הוצאות מופרזות על פרויקטים מיותרים, שלא יתרמו להבראת הכלכלה האמריקאית.

"בחבילה בסדר גודל כזה, האם יהיו פרויקטים מסוימים שככל הנראה לא יעמדו ברמת התמיכה שאנו דורשים בתחומים כמו בריאות, אנרגיה או חינוך? בהחלט. אך אנו לא יכולים להרשות לעצמו לקחת שלושה, ארבעה, חמישה או ששה חודשים נוספים של דיונים כאשר אנחנו מאבדים חצי מיליון משרות בכל חודש. ההערכות הן שאם לא נעשה דבר, נאבד 4 מיליון משרות רק השנה", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully