וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב ויתר על השליטה במגדל הקריה - מניית אפריקה זינקה ב-15%

מאת מיכאל רוכוורגר

12.1.2009 / 7:11

אפריקה ישראל מוכרת אחזקות במגדל הקריה בתל אביב ובמעונות הסטודנטים בירושלים כדי להקטין את החוב הפיננסי בכ-760 מיליון שקל. הצרות של החברה בניו יורק נמשכות, והיא נאלצת להציע את הדירות בפרויקט 20 פיין סטריט בהנחה של 51%



>> מניית אפריקה ישראל זינקה אתמול ב-15%, והאג"ח של החברה עלו בשיעור של עד 6% בבורסת ת"א. הסיבה: שני מהלכים שביצעה אפריקה ישראל אתמול, הממחישים את הצורך שלה בנזילות.

בחודשים האחרונים ניהלו ראשי אפריקה ישראל מגעים שלא הבשילו לכדי הסכם עם גופים שונים, ובהם קבוצת עזריאלי, חברת הביטוח מגדל, בריטיש ישראל, גזית גלוב ישראל ודלק נדל"ן, למכירת הנכסים המניבים של החברה בישראל שהעיקרי שבהם הוא קניון רמת אביב (שעל מכירתו מתנהלים בימים אלו מגעים עם בריטיש ישראל ומגדל).



עתה נראה כי החברה מצליחה לבצע מימוש בישראל, שיקל על העומס הפיננסי הרובץ על כתפיה ויכניס מזומנים לקופתה.



אפריקה ישראל נכסים, החברה הבת של אפריקה ישראל, דיווחה אתמול כי חתמה על מזכר הבנות עם קרן השקעות אירופית (שאת שמה מסרבים באפריקה לחשוף) למכירת השליטה (51%) בחברת מחצית היובל שהיא בעלת זכויות בשני פרויקטים: מגדל היובל (מגדל הקריה) בתל אביב (100%) וכן פרויקט מעונות הסטודנטים בירושלים, שבו אפריקה שותפה עם חברת מנרב שבשליטת אברהם קוזניצקי.



שוויים של הפרויקטים הנמכרים לצורך העסקה הוערך ב-1.05 מיליארד שקל - בדומה לשווי שלפיו הם רשומים בדו"חות הכספיים של אפריקה נכון לסוף ספטמבר 2008.



התשלום שיועבר לאפריקה (515 מיליון שקל) יתבצע באמצעות הזרמת מזומנים לקופתה בסך כ-135 מיליון שקל וכן השתתפות במחצית מהחובות בגין מגדל היובל, בסך 380 מיליון שקל.



הרוכשת תהיה גם זכאית לחלקה בהלוואות בעלים שהעניקה אפריקה, בסך כ-400 מיליון שקל, לטובת מחצית היובל.



ואולם החדשות החיוביות האמיתיות עבור אפריקה הן העובדה כי בעקבות הורדת האחזקה במחצית היובל אל מתחת ל-50% (49%) היא תפסיק לאחד את תוצאותיה בדו"חותיה, ובעקבות זאת יקטן החוב הפיננסי של אפריקה בכ-760 מיליון שקלוכמו כן השותף החדש יתחלק עם אפריקה נכסים בהוצאות של יותר מ-100 מיליון שקל, הכרוכות בהוספת כ-930 מקומות חניה.



הדבר אמור להקל את הלחצים האדירים שהפעילו באחרונה הבנקים על לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, בעקבות צניחת שווי ביטחונותיו.



במסגרת ההסכם בין הצדדים תמשיך אפריקה נכסים לספק למחצית היובל שירותי ניהול. התמורה הסופית בעסקה כפופה להתאמה שתבוצע בעקבות התוצאות הכספיות של מחצית היובל.



בדו"חות הכספיים ל-2007 הוערך שוויו של מגדל היובל על ידי שמאי חיצוני ב-841 מיליון שקל. המגדל, הממוקם בין הרחובות קפלן ודרך מנחם בגין, מאוכלס במלואו על ידי 17 שוכרים, שהעיקרי שבהם הוא ממשלת ישראל, שחתמה ב-2005 על חוזה שכירות ל-20 שנה. המגדל, המתנשא לגובה של 42 קומות וכולל שטחי השכרה של כ-72 אלף מ"ר, הוקם על ידי אפריקה נכסים ומנרב. באפריל 2007 מכרה מנרב את חלקה בפרויקט (50%) לאפריקה ב-95 מיליון שקל, ואפריקה לקחה על עצמה את ההלוואות בגין הפרויקט.



החלק השני של העסקה - מעונות הסטודנטים בירושלים, כולל 9 בניינים שבהם 1,621 מיטות, המושכרים ל-25 שנה. השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים, ובהם ביצוע בדיקת נאותות על ידי הרוכש בתוך 30 יום ממועד חתימת ההסכם וכן קבלת אישורים.



צרות עם בוימלגרין



בתוך כך, הצורך הדחוף במזומנים מאלץ את לבייב לממש נכסים נוספים בארה"ב במחירי חיסול.



בלוג הנדל"ן Curbed מדווח כי מקבץ של 80 הדירות שנותרו למכירה בבניין 20 פיין סטריט בניו יורק, המוחזק בחלקים שווים על ידי אפריקה וחברה פרטית שבשליטת שעיה בוימלגרין, עומד למכירה ב-63.7 מיליון דולר. מדובר במחיר נמוך ביותר - 7,240 דולר למ"ר, ובהנחה של 51.5% לעומת השווי הכולל של הדירות, המוערך ב-123.7 מיליון דולר.



בנוסף, בסוף השבוע שחלף נסגר פארק השעשועים הארד רוק במירטל ביץ' שבדרום קרוליינה (שבו הושקעו יותר מ-400 מיליון דולר), לאחר שנקלע לקשיי נזילות. בתוצאותיה למחצית הראשונה של 2008 כבר הפחיתה אפריקה (שחלקה בפרויקט הוא 17%) את מלוא השקעתה בפרויקט, בסך 10 מיליון דולר. השותף הגדול של אפריקה בפרויקט זה הוא פולאר בינלאומי של זיל פלדמן.



אפריקה אמורה לשלם לבעלי החוב שלה יותר מ-2 מיליארד שקל ב-2009 וב-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully