וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדר וגיל גיבשו קבוצת שליטה באמבלייז ומבקשים למנות דירקטורים מטעמם

מאת ניר צליק

12.1.2009 / 7:11

איתן אלדר ורועי גיל חתמו על הסכם שליטה עם דונלד סטרום, המחזיק בכ-15% מאמבלייז



>> רכישת השליטה בקבוצת אמבלייז ובחברות הבנות - מג'יק, סאפיינס ופורמולה - על ידי איתן אלדר ורועי גיל מתקדמת שלב נוסף.

השניים חתמו על הסכם שליטה עם דונלד סטרום, המחזיק בכ-9% ממניות אמבלייז. בנוסף, הם נתמכים בידי קרן שרודרס הבריטית, המחזיקה בכ-15% מאמבלייז.



בנוסף, מבקשים אלדר וגיל לכנס אסיפת בעלי מניות כדי למנות דירקטורים מטעמם לחברה במקום הדירקטורים המכהנים בה כעת. אלי רייפמן שלח ביום חמישי בשבוע שעבר מכתב ליו"ר החברה, נפתלי שני, שבו ביקש לזמן את האסיפה בהקדם האפשרי.



בחודשים האחרונים מישכן רייפמן את מניותיו באמבלייז להבטחת חובו וחברה נוספת לנושים, ובהם איש השוק האפור שלי נרקיס. בתחילת אוקטובר 2008 נרשם משכון קבוע על 5.5 מיליון מניותיו של רייפמן באמלבייז להבטחת חובה של חברת Invicta לטובת נרקיס. בסוף אוקטובר גם נרשם משכון קבוע נוסף על 2 מיליון מניות נוספות של רייפמן.



גיל ואלדר חתמו על הסכם עם רייפמן לרכישת מניותיו בחברה (כ-17%) בתמורה ל-17.5 מיליון דולר. אם בעלי המניות של החברה יאשרו את החלפת הדירקטורים, תיסלל הדרך להעברת השליטה בחברה לשניהם.



הקשר בין אלדר לרייפמן נוצר לפני ארבע שנים. אלדר הוביל אז גיוס הלוואה אישית בעבור רייפמן בריבית גבוהה של 12%, ואף העניק לרייפמן חלק מההלוואה. רייפמן גייס אז 60 מיליון דולר בהלוואה קצרת מועד, והחזיר שנה לאחר מכן 70 מיליון דולר. רייפמן מצדו סייע לגיל ולאלדר כשהם רצו לגייס כסף בלונדון.



גיל ואלדר מחזיקים גם בגבור ספורט והם שותפיהם של נחשון קויתי וקלמן סופרין בקבוצת ב.ס.ר. רק לפני שנה וחצי רכשו השניים את מאקפל, ששלטה אז בתפרון, מכרו את אחזקותיה, וכן מכרו אותה כשלד למנופים פיננסים של ג'קי בן זקן - וכל זאת בסיבוב מהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully