וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הסיוע: נאסד"ק תשיק מדד חדש שיורכב ממניותיהן של חברות שיקבלו סיוע ממשלתי

אשר שכטר

12.1.2009 / 10:04



>> בורסת נאסד"ק תשיק בשבועות הקרובים מדד סיוע ממשלתי, שיאפשר למשקיעים לעקוב אחר ביצועי מניותיהן של חברות המשתתפות בתוכניות סיוע ממשלתיות, כמו תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים בסך 700 מיליארד דולר (TARP), שאישר הקונגרס באוקטובר. בכך מצביעה הבורסה על מגמה אפשרית שבה המשקיעים יעקבו אחר פעולות הממשלה כסמן למציאת תשואות חיוביות, כפי שמציע ביל גרוס לעשות בשוק האג"ח.

המדד, שייקרא GRI, יורכב מ-24 חברות, חלקן חברות שהממשלה בארה"ב נאלצה לחלץ מקריסה כמו ג'נרל מוטורס (AIG ,(GM וסיטי, וחלקן חברות שהשתתפו בתוכנית כמו TARP וקיבלו הזרמת הון ממשלתית של יותר ממיליארד דולר, כמו ג'יי.פי מורגן צ'ייס. במסגרת TARP השקיע משרד האוצר האמריקאי 250 מיליארד דולר ברכישת מניות בבנקים וחברות במגזר הפיננסים.



ג'ון ג'ייקובס, סגן נשיא בכיר בנאסד"ק, אמר כי חברות נוספות שיקבלו סיוע ממשלתי יצורפו למדד בשלב מאוחר יותר. "לאור ההוצאה העצומה מכספם של משלמי המסים על תמיכה בחברות, אנו מאמינים כי יש צורך באמצעים למדידת היעילות של הסיוע כך שנוכל לראות בעוד חמש שנים, או בעוד חודש, כמה אפקטיווי היה הסיוע הממשלתי", אמר ג'ייקובס לסוכנות הידיעות רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully