וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומיניק שטראוס-קאהן: קרן המטבע הבינלאומית תזדקק ל-150 מיליארד דולר נוספים כדי לסייע למדינות מתפתחות

סוכנויות הידיעות

12.1.2009 / 10:08

יו"ר ה-IMF: אם בעוד חצי שנה המשבר יחריף – ייתכן שהביקוש לסיוע יעלה על משאבי הקרן הבינלאומית



קרן המטבע הבינלאומית (IMF) זקוקה למימון נוסף בסך 150 מיליארד דולר כדי שתוכל להמשיך לסייע למדינות מתפתחות ומדינות עניות להתמודד עם המשבר הכלכלי העולמי – כך אמר היום יו"ר קרן המטבע, דומיניק שטראוס-קאהן.



בראיון לבלומברג אמר שטראוס קאהן כי המשבר הכלכלי העולמי צפוי להחריף בחודשים הקרובים וציין כי קרן המטבע עשויה להתקשות במימון סיוע למדינות נוספות, לאחר שכבר סיפקה סיוע בסך עשרות מיליארדי דולרים למדינות כמו איסלנד, הונגריה, לטביה, בלארוס ופקיסטן בחודשים האחרונים.



"אם בעוד ששה חודשים המשבר יחריף ומדינות רבות נוספות יזדקקו לעזרתו, ייתכן שהביקוש יעלה על המשאבים העומדים לרשותנו. אם הגורמים הפוליטיים יחליטו שהם מעוניינים לעשות משהו כדי למנוע זאת, אני בטוח שלא נתקשה להשיג את 150 מיליארד הדולרים הנוספים", אמר קאהן, שהוסיף כי תוספת של 150 מיליארד דולר כמעט ותכפיל את משאביה של קרן המטבע הבינלאומית לעומת השנה שעברה, ל-500 מיליארד דולר.

שטראוס קאהן ביקר גם את מנהיגי אירופה, בטענה כי הם אינם מבינים את עומק המשבר הכלכלי באזור ועשויים להוביל לאי שקט חברתי. שטראוס קאהן הוסיף כי קרן המטבע תעלה בצורה משמעותית את תחזיתה להפסדים שירשום מגזר הפיננסים העולמי בעקבות משבר האשראי, לעומת התחזית הנוכחית להפסדים בסך 1.4 טריליון דולר. כמו כן, אמר שטראוס קאהן כי ה-IMF תוריד גם את תחזיות הצמיחה שלה לשנת 2009.



בחודש נובמבר לבדו הסכימה ה-IMF לספק סיוע בסך 42 מיליארד דולר לכלכלות מתפתחות שנקלעו לקשיים בעקבות המשבר הכלכלי – הסיוע החודשי הגדול ביותר בתולדות הקרן. בשל הסכנה כי משאבי הקרן יתרוקנו, התחייבה יפאן להגדיל את משאביה ב-100 מיליארד דולר, אולם מדינות אחרות טרם נעתרו לבקשות הסיוע של ה-IMF.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully