וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי הורביץ: שר האוצר לא מתייעץ עם ראשי המשק

טל לוי

12.1.2009 / 10:47

יו"ר טבע: "אני לא הייתי מעז לנסות לפתור בעיה מבלי לראות בעיניים את מי שאני רוצה לסייע לו. גם הגאון ביותר לא יכול לעשות זאת"

"ממשלת ישראל כבר עשתה שגיאות שעלו הון כסף כי הם סמכו רק על החוש הנבואי, האנליטי, המחקרי-ארגוני, בירוקרטי; כולם כשלו בעבר, כושלים בהווה וכנראה ייכשלו גם בעתיד". כך אמר היום יו"ר חברת טבע אלי הורביץ במפגש שנערך בחברת דן אנד ברדסטריט.

"האם שר האוצר ערך שיחה בארבע עיניים עם ראשי הבנקים למשל? הרי כל מנכ"ל בנק ייענה לשר האוצר", אמר הורביץ, "אני לא הייתי מעז לנסות לפתור בעיה מבלי לראות בעיניים את מי שאני רוצה לסייע לו. גם הגאון ביותר, ואני לא נותן את הכבוד הזה לאף אחד שיושב בבירוקרטיה, לא יכול לעשות זאת, ואני יודע שזה לא נעשה".

מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, אלי יונס, תקף בחריפות את הידיעות הרבות שטוענות שהבנקים אינם מעניקים אשראי. "כל חבר כנסת יוכל לומר שהבנקים הגדילו את מרווח האשראי ומנצלים את המצב כדי להתעשר. הבעיה היא שאין לטענה הזו שום אחיזה במציאות. הבנקים מעניקים יותר אשראי והמרווח הפיננסי של הבנקים דווקא ירד והוא הנמוך בשלוש השנים האחרונות. אבל קל להאשים את הבנקים וזה נותן תירוץ מצוין לקובעי המדיניות שלא לטפל בבעיה האמיתית, שהיא האשראי החוץ-בנקאי".

יונס אמר כי הבעיה בשוק האשראי החוץ-בנקאי אינה מאפשרת לחברות למחזר את החוב. "לחשוב שהבנקים הישראליים יפתרו בעיות של חברות שהנפיקו באורח מופקר כדי להשקיע כסף במדינות שנקלעו למשבר – מי שחושב כך פשוט אינו יודע על מה הוא מדבר ומי שמנסה לאנוס את המערכת הבנקאית לעשות זאת, טועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully