וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרא מרקין עומד בפני גל תביעות חדש בהיקף של 100 מיליון דולר מצד משקיעים זועמים

עפרה שלו

12.1.2009 / 10:39

המשקיעים: סמכנו על מרקין שישקיע את כספינו בתבונה; לא שמענו מעולם את השם מיידוף לפני חשיפת ההונאה



עזרא מרקין, מנהל הכספים המיליארדר, עומד בפני תביעות חדשות בהיקף של עד 100 מיליון דולר מצד משקיעים שהפסידו את כספם בהונאת הענק של ברנרד מיידוף. המשקיעים טוענים כי סמכו על מרקין שישקיע את כספם בתבונה, ולא ישים את הסכום כולו או את מרביתו בקרנות של מיידוף.



בשבועיים הקרובים, עורך הדין ג'ייק זמנסקי צפוי להגיש סדרה של תביעות מצד לקוחות שהפסידו בין 80 ל-100 מיליון דולר. זמנסקי, עורך דין ניו יורקי מוכר בתחום ני"ע, אומר כי בתביעות יצוין שמו של מרקין במפורש משום שמרבית לקוחותיו רואים בו את האחראי להפסדים שלהם. מרקין מכחיש כי פעל בצורה לא נאותה או בניגוד לחוק.



"מרבית האנשים שאני מייצג מעולם לא שמעו את השם ברני מיידוף לפני שנחשפה ההונאה", אמר זמנסקי. "הם חשבו שהשקיעו את כספם אצל עזרא מרקין. הדבר האחרון אותו חשבו לעשות הוא לבדוק את המכשירים בהם מרקין השקיע את כספם. מסתבר שגם הוא לא עשה זאת". זמנסקי מייצג כ-10 לקוחות.



מרקין, בן 55, היה אחד מבעלי התפקידים העיקריים בתיווך עסקת סרברוס-לאומי. עד לאחרונה, כיהן מרקין כיו"ר GMAC, זרוע הפיננסים לשעבר של ג'נרל מוטורס, אך הוא נאלץ להתפטר בסוף השבוע האחרון. אנליסטים אמרו כי הפרישה של מרקין קשורה בעומס המוטל עליו בימים אלה בשל קשריו למיידוף והתביעות העומדות נגדו.



מרקין, אשר תרם סכומים גבוהים לארגונים יהודיים בארה"ב, סגר בחודש שעבר את קרן הגידור שלו, גבריאל קפיטל, בעקבות הפסדי הענק בהשקעות אצל מיידוף. קרן הגידור אסקוט פרטנרס שייסד הפסידה בהונאה של מיידוף 1.8 מיליארד דולר.



אוניברסיטת ניו יורק הגישה כבר תביעה נגד מרקין בגין הפסדים של 24 מיליון דולר בקרן אריאל שלו. לטענת האוניברסיטה, מיידוף השקיע את הכסף ללא אישור ממנה. "עד ה-12 בדצמבר 2008 (התאריך בו נחשפה ההונאה), לא ידענו כי הכסף של NYU מנוהלים על ידי ברנרד מיידוף" ולא על ידי מרקין, מסרה האוניברסיטה.



מרקין הוא בנו של הרמן מרקין, נדבן יהודי שתרם מיליונים לבניית ישיבה יוניברסיטי. בדצמבר, לאחר חשיפת ההונאה, פרש מיידוף מתפקידו כנאמן בישיבה יוניברסיטי. ישיבה יוניברסיטי, שהפסידה 10 מיליון דולר אצל מיידוף, וניו יורק לו סקול מאשימים גם הם את מרקין בכך שהשקיע מיליוני דולרים מכספם אצל מיידוף מבלי ליידע אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully