וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח טכני - פינוטק: רמת תמיכה חזקה לדולר סביב 3.84; התנגדות סביב 3.93 ש' לדולר

TheMarker

12.1.2009 / 11:26

מבחינת טכנית קיימת עדיפות לפוזיציות קנייה לטווח הבינוני ארוך; מכלל פורקס מעריכים כי רק הסלמה ביטחונית חריגה תחליש את השקל


נתוני התעסוקה הגרועים שפורסמו ביום שישי בארה"ב שלחו את המדדים בוול סטריט לירידות של 2% והדולר התחזק מול המטבעות האירופאים ונחלש מול היין. היורו פתח את השבוע בירידות, והמשיך את המגמה הדובית מיום שישי האחרון.

11 מתוך 16 מטבעות עיקריים התחזקו אל מול היורו. להערכת אנליסט פינוטק, לירן קפלוטו, התחזיות לקיצוץ ריבית הבנק המרכזי האירופי ל-1.75% בלבד, הרמה הנמוכה מאז 2005 יוצרות לחץ של מכירות על השטר האירופי. כעת נסחר הדולר נסחר סביב שער של 1.3410 מול היורו, סביב רמות של 90.10 מול היין, סביב הרמות של 1.5065 מול הליש"ט.

אל חולשת היורו מול הדולר נוסף שפל של חודש אל מול היין שמתקרב שוב לרמה של 120.00. גם כנגד הליש"ט הורגש תיקון עמוק כשהצמד כבר התקרב לשוויון כוחות. ביחס בין היורו לליש"ט עומד על פחות מ0.9 ליש"ט ליורו.

המכון הלאומי למחקר כלכלי וחברתי בלונדון העריך כי התוצר המקומי גולמי באנגליה יצטמצם ב-1.5% ברבעון הרביעי. מאז 1955, מן תחילת המדידה התרחשו רק חמישה רבעונים עם תוצאות דומות. ירידה זו היא החדה מאז שנת 1980.

היום נפתחת בוול סטריט עונות הדו"חות עם חברת המתכת אלקואה. , יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, תפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי היום אחה"צ שעון ישראל. בשבוע שעבר קיצצה החברה למעלה מ-13 אלף משרות. על פי רויטרס דיווחה אלקואה כי תפריש כמעט מיליארד דולר לכיסוי על הפסדים ומחיקות שונים. אנליסטים צופים שאלקואה תרשום הפסד של סנט למניה ברבעון.

לדברי אנליסט פינוטק "בשבוע הקרוב נרגיש את חזרתו של הדולר להתחזק כנגד העיקריים, בין מטרות הסוחרים במסחר ביורו - דולר העומד כעת על 1.3430 עם מטרת שוק של 1.33, דולר - יין כעת 90.20 עם מטרות הנמוכות מ-89.0 ואילו הליש"ט עשוי גם להמשיך את הירידה אל עבר 1.48 דולר".

דולר - שקל (ספוט 3.8575)

לאחר שהתברר שירי הטילים על ישראל מצד לבנון הוא פעילות נקודתית בלבד חזר הדולר להיסחר מול השקל ברמה נמוכה מ-3.9 שקלים לדולר וסגר את שבוע המסחר סביב רמת ה-3.85 שקלים לדולר. לדברי אנליסט כלל פורקס, אילן דנציגר "חוסנו של השקל מציג הוכחות פעם אחר פעם ונראה כי רק התפתחות דרמטית וחריגה מבחינה ביטחונית תניע את השער לכיוון של 4 שקלים לדולר".

הדולר פתח את השבוע בירידה מתונה אל מול השקל, כעת הצמד נסחר סביב הרמות של 3.8850 שקלים. לדברי אנליסט פינוטק, לירן קפלוטו "חולשתו של הדולר נראית זמנית בלבד ואת כיוונו הצפוי נוכל לשער על ידי בחינה של מעמדו בזירה הגלובלית, שם שומר השטר הירוק על יציבות ואף פתח את השבוע בהתחזקות מסוימת".

החלטת הריבית האחרונה בישראל התקבלה בסוף דצמבר, בה הוחלט על הורדת הריבית ב-0.75 נקודות לרמה של 1.75%, הנמוכה אי פעם בישראל על מנת לעודד את העסקים במשק. גם בארה"ב פעל הפדרל ריזרב באופן נמרץ וחתך את שיעור הריבית לרמה כמעט אפסית.

בפינוטק מעריכים כי בחינה של הזווית הטכנית במסחר בדולר - שקל מלמדת על רמת תמיכה משמעותית סביב 3.8400 ואילו התנגדות ראשונה סביב 3.93 ושנייה סביב 3.99, מבחינת טכנית קיימת עדיפות לפוזיציות קנייה לטווח הבינוני ארוך.

נפט (ספוט 40.30)

לאחר שמחיר הנפט לא הצליח לשבור את רף ה-50 דולר כלפי מעלה התרחשה בשלושת ימי המסחר האחרונים ירידה חדה מטה ושבוע המסחר נסגר קרוב למחיר של 40 דולר לחבית. לדברי אנליסט כלל פורקס " מחיר של 50 דולר לחבית מתגלה כהתנגדות חזקה ומאידך רמת 35 דולר לחבית עשויה להתקבע כתחתית לטווח הבינוני".

שבוע המסחר של הזהב השחור נפתח לאחר ירידות מחירים של יותר מ-3.0%. להערכת אנליסט פינוטק, העלייה באבטלה בארה"ב בתוספת של רצף של נתונים כלכליים חלשים מאירופה וגלישת העולם כולו למיתון כלכלי המחישו את הירידה בביקוש לאנרגיה ולנפט והביאו לירידה במחירים.

כעת נסחר חוזה עתידי על הנפט סביב הרמות של 39.45 דולר לחבית בלבד והניתוח הטכני מלמד על מגמה דובית שלא תיעצר לפחות בטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully