וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיות שחורות מכוניות ירוקות: יצרניות הרכב ניצלו תערוכת דטרויט ופתחו במרוץ לפיתוח מכונית חשמלית

אשר שכטר

12.1.2009 / 11:42

GM, פורד, טויוטה והונדה חשפו דגמים היברידיים או אלקטרוניים חדשים, או תוכנית לייצור כאלה


יצרניות הרכב הגדולות בעולם ניצלו את תערוכת הרכב השנתית בדטרויט כדי לפתוח במרוץ חדש לפיתוח המכונית החשמלית הראשונה שתשווק באופן מסחרי, בעקבות המשבר בענף הרכב העולמי והירידה החדה במכירות שהובילה את ענקיות הרכב האמריקאיות והאסיאתיות לחשוף תוכניות לדגמים ירוקים.

ג'נרל מוטורס (GM), פורד, טויוטה והונדה חשפו כולן אבי טיפוס היברידיים או אלקטרוניים, או תוכניות לייצור ושיווק של דגמים ידידותיים יותר לסביבה כבר בשנה הקרובה. GM, שנאלצה לקבל סיוע בסך 13.4 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי כדי להצילה מקריסה, פתחה את האירוע כשחשפה מחדש את המכונית החשמלית הנטענת שברולט וולט - אותה חשפה לראשונה בתערוכה הקודמת - שלפי החברה תימכר החל מ-2010.

לטענת GM, שהבטיחה כי השברולט וולט היא "מכונית חכמה יותר, קטנה יותר וחסכונית יותר באנרגיה", מסוגלת המכונית החשמלית של החברה לנסוע 40 מייל (64 קילומטר) פר הטענה. עובדים ב-GM, יחד עם מושלת מישיגן ג'ניפר גראנהולם, הניפו שלטים במהלך התצוגה שעליהם נכתבו סיסמאות כמו "עברנו לחשמל", "אנחנו טעונים" ו"אנחנו כאן כדי להישאר". כמו כן, הבטיחה GM לפתח דגם חשמלי של קאדילק, שייקרא קונוורג' (Converj), וחשפה 15 דגמים נוספים, היברידיים או חסכוניים באנרגיה.

בוב לוץ, סגן יו"ר GM, אמר במהלך התערוכה בדטרויט כי השקת הוולט לא צפויה להתעכב וכי חבילת התמריצים של ממשל אובמה להבראת הכלכלה האמריקאית עשויה לכלול גם תמריצים נדיבים לרכישה של מכוניות ירוקות. ראש מחלקת המחקר של GM, לארי ברנס, קרא לממשלה לתמוך בטכנולוגיית המכוניות החשמליות, באותו אופן שבו תמכה הממשלה בתעשיית המוליכים למחצה בשנות ה-80.

יריבתה של GM, פורד, חשפה גם היא מכונית חשמלית קטנה שלדבריה תוכל לנסוע 100 מייל (160.9 קילומטרים) פר הטענה ותתחיל להימכר ב-2011. כמו כן, הודיעה החברה על תוכנית להתחיל למכור מכונית היברידית נטענת עד 2012, ורכב מסחרי חשמלי במהלך 2010. בכירי פורד אמרו כי מאמצי השיווק הראשוניים של המכוניות החדשות יתמקדו בערים, וצפו מכירות התחלתיות של 5,000-10,000 יחידות בשנה.

"אנחנו עוברים יותר ויותר לייצור מכוניות היברידיות, בין אם הן מכוניות היברידיות רגילות או היברידיות נטענות. פיתוח רכבים שיונעו על ידי סוללות ושיפור רשתות ההטענה החשמליות ברחבי העולם יהיו חלק חשוב מאד מהאסטרטגיה שלנו", אמר מנכ"ל פורד, אלן מולאלי.

טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה ביפאן ובעלת המותג ההיברידי פריוס, חשפה אב טיפוס משלה למכונית חשמלית בשם FT-EV, שלטענתה יושק עד 2012 בארה"ב וייסע 80 קילומטרים לכל הטענה. טויוטה הדגישה כי המכוניות החשמליות יותאמו בשלב הראשון רק לנסיעות תוך-עירוניות, בשל תשתית ההטענה המוגבלת בינתיים.

"מחירי דלק של 4 דולר לגלון, כפי שהיו בקיץ שעבר בארה"ב, אינם בבחינת אנומליה, אלא הצצה חטופה לעתיד המצפה לנו", אמר ארב מילר, סגן נשיא בחטיבת המכירות של טויוטה בארה"ב. כמו כן, הודיעה טויוטה כי בקיץ הנוכחי תשיק דגם היברידי למותג לקסוס.

למרות התוכניות השאפתניות לעתיד, בתערוכת הרכב השנה שלטה אווירה קודרת במיוחד על תערוכת הרכב, בעקבות נפילה של 18% במכירות הרכב בארה"ב ב-2008 והצפי לנפילה חדה אף יותר השנה בשל המשבר הכלכלי העולמי.

מחוץ למרכז הכנסים בו נערכה התערוכה הפגינו עובדים בתעשיית הרכב האמריקאית נגד הצורך לפטר עובדים ולקצץ בשכר ובהטבות של עובדי המגזר במסגרת תוכנית החילוץ הממשלתית שהצילה את ג'נרל מוטורס וקרייזלר מקריסה באמצעות סיוע בסך 17 מיליארד דולר. "ראיתי לוויות שהאווירה בהן היתה חיובית יותר", אמר מייק ג'קסון, נשיא רשת סוכנויות הרכב אוטוניישן, לסוכנות הידיעות רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully