וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל פיננסים מורידים את מחיר היעד למניית שטראוס ב-13% למחיר של 39 שקל

יעל פולק

12.1.2009 / 12:18

האנליסט צחי אברהם: "שטראוס נתקלה באוסף לחצים חיצוניים חזקים שישפיעו לרעה ולזמן ארוך"



"טובה ככל שתהיה, ההנהלה של שטראוס נתקלה באוסף של לחצים חיצוניים חזקים, שממשיכים להשפיע לרעה על החברה ולא צפויים להעלם בתוך זמן קצר", כך כותב הבוקר האנליסט, צחי אברהם מכלל פיננסים. ההמלצה למניה נשארת "תשואת שוק", אך בכלל מעדכנים את מחיר היעד כלפי מטה ב-13% למחיר של 39 שקל - מחיר הגבוה ב-9% ממחיר המניה הבוקר.



בכלל מסבירים כי פעילות הקפה של שטראוס צפויה להיפגע כתוצאה מהשפעת המשבר העולמי על מדינות מזרח אירופה, וכתוצאה מכך שכמעט כל השווקים המשמעותיים של שטראוס מחוץ לישראל (ובעיקר פולין, ברזיל, רוסיה, אוקראינה) חוו פיחות חד בשער המטבע מול הדולר לאורך הרבעון האחרון.



בכלל צופים כי "לנוכח התנאים הצפויים ב-2009 יהיה קשה לחברה להתמודד עם הקשיים (מכירת פחות מוצרים) דרך העלאת מחירים. המצב הכלכלי יוצר לחץ על סל הקניה הממוצע ועל רכישה של מוצרי פרמיום בעלי מרווח גבוה".



בנוסף לכך, על אף שהרבעון הרביעי הוא באופן מסורתי רבעון חזק מבחינת הכנסות וחלש ברווח התפעולי לאור השפעת החגים- "הרבעון הנוכחי הכיל את כל חגי תשרי במהלך אוקטובר, ולכן מיעוט ימי העבודה צפוי להשפיע לרעה על התוצאות מעבר להאטה של השוק".



נקודת האור בפעילותה של שטראוס היא הצלחתה של סברה, פעילות הסלטים המצוננים בארה"ב. שטראוס ופפסיקו צפויות להקין מפעל חדש, שיוכל להתמודד עם נפח המכירות הגדול. חלקה של שטראוס בהשקעה עומד על 31 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully