וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר אישר הגדלת המענקים להקמת מלונות חדשים ב-20%

עירית רוזנבלום

12.1.2009 / 12:55

בשל ירידה ניכרת בנפח הפעילות, חלק מהמלונות בארץ עוברים ל-4 ימי עבודה


שרת התיירות רוחמה אברהם-בלילא סיכמה אמש עם שר האוצר רוני בר-און על מתן תמריצים נוספים ליזמים המבקשים להשקיע בתעשיית התיירות בישראל. השרים סיכמו כי המענק הניתן ליזמים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, העומד על 20%, יוגדל ב-20% ויעמוד מעתה על 24% מסך ההשקעה הכוללת.

המענק יינתן על פי הקריטריונים הקבועים בחוק לעידוד השקעות הון להקמת מלונות חדשים, באזורי עדיפות לאומית ובהתאם לתוכנית רב שנתית של משרד התיירות. זאת במטרה להתגבר על המחסור הצפוי בחדרי מלון בשנים הקרובות.

כן סיכמו השרים על מתן מענקים בשנת 2009 להקמת אטרקציות תיירותיות, בהתאם לחוק לעידוד השקעות הון, כדי לשדרג, לגוון ולשפר את המוצר התיירותי של ישראל.

שרת התיירות הדגישה כי לתעשיית התיירות תרומה ישירה ומהירה ליצירת תעסוקה וצמצום הפערים. "בתקופה זו, כאשר המשק כולו מושפע מהמשבר הכלכלי העולמי ומהמצב הביטחוני, השקעה בתיירות - בפיתוח תשתיות תיירותיות ובבניית חדרי מלון, בדגש על ישובי הפריפריה - תתרום למשק ביצירת אלפי משרות חדשות".

במהלך שנת 2008 אישר משרד התיירות מענקים בסך 200 מיליון שקל ובשנת 2009 יוגדל הסיוע במענקים ויעמוד על כ-300 מיליון שקל.

ועד שייווצר מחסור, הודיע בינתיים מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, שמואל צוראל, כי בעקבות שני המשברים שפוקדים בימים אלה את תעשיית התיירות - המשבר הכלכלי והמלחמה בעזה - עוברים חלק מהמלונות בארץ למתכונת של העסקת עובדים ב-4 ימי עבודה.

לדברי דוד בלום, סמנכ"ל משאבי האנוש של רשת ישרוטל, "אצלנו ברשת יש ירידה ניכרת בנפח הפעילות במלונות. במקום לפטר עובדים החלטנו להשתמש במלאי ימי החופשה שמגיעים לעובדים בצורה מאזנת, כלומר, לצמצם את שבוע העבודה של העובדים ולנצל את ימי החופש שמגיעים להם. במקביל, עצרנו קליטת עובדים חדשים, למעט עובדי ניקיון - שאותם אנחנו ממשיכים לקלוט בכל מצב".

צוראל מוסיף כי: "התאחדות המלונות פנתה לאוצר בבקשה לאשר מיידית מסגרת של חופשה ללא תשלום (חל"ת) אשר במסגרתה ישלמו המלונות את עלות הזכויות הסוציאליות של העובדים ואילו שכרם ישולם על ידי הביטוח הלאומי. כך יישמרו מקומות העבודה לעובדים וימנעו פיטוריהם. שיטה זו ננקטה במהלך משבר התיירות בשנים 2001-2003 ונמצאה יעילה מאוד. "עובדי המלונות הם נכס חיוני לעתיד תעשיית התיירות וחשוב לשמרם", ציין צוראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully