וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מפריטה את חממת יוזמות גרנות

פז וייסמן

12.1.2009 / 15:12

הופרטה לידי חברת Beyond Ventures, חברת השקעות פרטית הנמצאת בבעלות משותפת של חברת BHCO ישראל



חממת הטכנולוגיה יוזמות גרנות מחדרה, המתמחה במדעי החיים וקלינטק, הופרטה לידי חברת Beyond Ventures, חברת השקעות פרטית הנמצאת בבעלות משותפת של חברת BHCO ישראל. לאחר ההפרטה, תחזיק Beyond Ventures כ-75% ממניות בחממה והיתר יישאר בידי החממה. איתי בק, סגן מנהלת תוכנית החממות הטכנולוגיות, במשרד המדען הראשי מסביר כי השינוי העיקרי בעקבות הליך ההפרטה הוא בניהול החממה, שכעת שעובר מידיים ציבוריות לידיים פרטיות, אולם המימון ממשיך לבוא בחלקו הגדול מהממשלה.



אוריאל שרל עמאר, בעל חברת BCHO ישראל, אמר ל-TheMarker:"לצורך רכישת החממה, הכניסה Beyond Ventures לקופת החממה כ-12 מיליון שקל להשקעות והתחייבה ל-12 מיליון שקל נוספים, לצורך ניהול החממה. פרט לכסף שהשקענו, אנחנו מתכוונים למנף את ההשקעה שלנו בעזרת כסף ממשלתי מהמדען הראשי. מאז ההפרטה, הכפלנו את תקציב התפעול, ביצענו השקעות במספר חברות בולטות בפורטפוליו ואנו נמצאים כעת בעיצומו של מהלך לבחינת השקעות נוספות. בכוונתנו להשקיע 20 מיליון דולר בשלוש השנים הבאות ובסך הכל לצרף כ-25 חברות חדשות לפורטפוליו בתום תקופה זו".



עוד מוסיף עמאר כי החממה לא תשנה את המיקוד שלה, ותמשיך להשקיע בתחומי הביוטכנולוגיה, קלינטק ומכשור רפואי. "החממה תעדיף להשקיע בנושאים שהם אקטואליים כמו קלינטק ומדעי החים, אבל גם נקבל כל טכנולוגיה חדשה שיש בה פוטנציאל טכנולוגי רב. היקף ההשקעה של החממה בחברות הפורטפוליו של החממה נע בין 500 אלף דולר ל-5 מיליון דולר, לפי הצרכים של החברה".



כיום לחממה ישנן כ-4 חברות פורטפוליו בלבד, אולם בעתיד מספר זה צפוי לצמוח, אומר בק. הסיבה למספר הנמוך של החברות נובע מהחלפת הבעלים שכן חברת ניהול חדשה, בדרך כלל, עושה תהליך דומה לפני קליטתן של חברות חדשות. כמו כן, מציין עמאר כי אסטרטגיית ההשקעה של החממה שונה במקצת מאסטרטגיית השקעות של חממות אחרות. בעוד שחממות מצפות כי החברות יעמדו על רגליהן בתום תקופת החממה, האסטרטגיה של יוזמות גרנות תכלול תמיכה פיננסית ותמיכה בפיתוח עסקי גם לאחר סוף תקופת החממה.

חברת BHCO ישראל היא חברת בת של קבוצת האחזקות BHCO Group משוויץ. BHCO משקיעה במיזמים בשלבים מוקדמים בתחומי הקלינטק ומדעי החיים, מכספיה הפרטיים (נוסטרו), ואיננה מגייסת כספים בגופים מוסדיים כמו בנקי השקעות וקרנות פנסיה. BHCO פעילה בישראל מזה שלוש שנים וביצעה 35 השקעות בין היתר בחברות, עין גיבתון, בוטנוקאפ, הידרו פרוטקט, ג'נו סמארט, אקוילייזר, ביו פיגמנט, ברייטפיל, פרטיבארט, סיטראמד, וולסי קלאב, מדיסנס וארקוליין. כל ההשקעות הן נוסטרו ולא מגייסים כספים מגופים חיצוניים כמו בנקי השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully