וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוניברסיטה העברית זכתה ב-250 אלף שקל במשפט על שימוש בשם איינשטיין - ותתרום את הסכום לעוטף עזה

הילה רז

12.1.2009 / 15:57

המפסידה במשפט - רהיטי שגם - תבנה ריהוט למקלטים בעוטף עזה



האוניברסיטה העברית זכתה בפסק דין לטובתה בסך 250 אלף שקל והחליטה להקדיש את כספי הפיצויים לטובת אספקת ריהוט ילדים במקלטים ציבוריים בעוטף עזה שייבחרו באישורה. לפני כשבועיים הגישה האוניברסיטה העברית בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים למניעת שימוש בלתי מורשה בשמו ובדמותו של אלברט איינשטיין בקמפיין פרסומי של חברת רהיטי הנוער שגם.



הבקשה הוגשה בעקבות קמפיין פרסומי של חברת שגם שרץ באוגוסט 2008, במסגרתו הפיצה החברה מודעות פרסום אשר כללו בין היתר קריקטורת בדמותו של אלברט איינשטיין, לצד נוסחתו המפורסמת וציון ושמו. זאת, ללא היתר מהאוניברסיטה העברית - היורשת והבעלים של כל זכויות הקניין הרוחני של פרופ' אלברט איינשטיין.



בדיון שנערך לפני מספר ימים הוציא השופט יוסף שפירא מבית המשפט המחוזי בירושלים צו מניעה קבוע האוסר על השימוש בשמו ובדמותו של אלברט איינשטיין בסניפי הרשת ובפרסומיה. השופט פסק כי שגם תפצה את האוניברסיטה העברית בסך כולל של 250 אלף שקל. במהלך הדיון ביקשו באי כוחה של האוניברסיטה להקדיש את הסכום לאספקת ריהוט ילדים למקלטים ציבוריים בעוטף עזה, כאשר הוסכם כי ביצוע פעולת הריהוט יבוצע על ידי שגם.



השופט שפירא כתב בהחלטתו "בתקופה זו של קרבות עקובים מדם בחזית הדרומית, ראויה פשרה זו בהחלט, ובמיוחד לאור המטרה לה ישמשו הכספים שנפסקים לזכות האוניברסיטה העברית, ועל כן יבואו שני הצדדים על הברכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully