וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים את הכלים

רוני מולה

14.1.2009 / 11:20

חולמים על עבודה בגרפיקה ממוחשבת או אולי צורפות? משרד התעסוקה מאפשר בעזרת תוכנית השוברים לימודים בקורסים פרטיים

דורשי עבודה מובטלים אבל בעלי מוטיבציה אדירה שימו לב: אם רציתם לעבור קורס מקצועי שאינו במסגרת הכשרה מקצועית למבוגרים (שייך למשרד התמ"ת), ולא יכולתם להרשות לעצמכם, עכשיו זה הזמן.

שירות התעסוקה מפעיל החל מהמחצית השנייה של 2007, תוכנית ניסיונית, שבמסגרתה ניתנו כ 500 שוברים להכשרה מקצועית במסגרת קורסים פרטיים המיועדים לדורשי עבודה מובטלים ומקבלי הבטחת הכנסה בכל רחבי הארץ בתקציב כולל של כ 3 מיליון ש' ויועדו למימון של 80% מעלות כל קורס ועד לתקרה של 7,000 ש' לכל משתתף.

תהליך קבלת השובר נעשה במסגרת יעוץ והכוונה של שירות התעסוקה תוך מעורבותם של דורשי העבודה, שיכלו לבחור כל קורס הכשרה או מוסד לימוד שרצו בתנאי שהסיכוי למצוא עבודה במקצוע הנלמד יהיה גבוה ובתנאי שהקורס ייערך ע"י גוף מוכר ומוסמך ומשך ההכשרה לא יעלה על שנה אחת.

בין המקצועות עבורם ניתן שובר ללימודים וכללו כ 70 קורסים שונים ומגוונים, ניתן לציין - מדריכי טיולים, מאמנים אישיים, צורפים, חשבי שכר, מעצבי אתרי אינטרנט, בדיקות תוכנה, גרפיקה ממוחשבת, איפור מקצועי, מזכירות רפואית ועוד. יצוין כי התוכנית במהותה, אינה מתאימה לכל דורשי עבודה, בין שהוא זכאי לקצבת אבטלה או הבטחת הכנסה אלא יועדה בעיקרה לאוכלוסייה עם השכלה של 12 שנות לימוד ואילך, בעלת יוזמה ,מוטיבציה ורצון לעבוד ושיש לה מחויבות רבה להשקעה בלימודים והשתלבות בתעסוקה.

מסקר שנערך לגבי יעילותה של תוכנית השוברים עולה כי בחלוף חודשיים בממוצע מסיום לימודי ההכשרה של המשתתפים בתוכנית השוברים, כ-53% מהם עבדו במקצוע שאליו הוכשרו עפ"י החלוקה הבאה: 33% מצאו את העבודה בתום הלימודים, 15% מצאו את העבודה עוד במהלך לימודיהם ו 5% המשיכו את אותה עבודה שבה עבדו לפני תחילת הקורס.

במדרג התכונות החשובות בשיקולי בחירת מוסד לימודים, כ-24% מהמרואיינים ציינו שהתכונה החשובה ביותר לדעתם היא אטרקטיביות תוכנית הלימודים, כ-20% ציינו את מוניטין המוסד, כ-20% ציינו את עלותו של הקורס ו-14% חשבו ששעות לימוד נוחות הן הפרמטר החשוב ביותר.

מינהל מחקר וכלכלה בתמ"ת הודיע כי ימשיך לעקוב אחר אוכלוסיית הבוגרים של תוכנית השוברים. במהלך חודש מרס 2009 ייערך סקר מקיף לבדיקת מצבם של הבוגרים, כשמונה חודשים בממוצע מתום הכשרתם, ויבדוק בין היתר את השתלבותם במקצוע ושביעות רצונם ממקום העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully