וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל נשאר במשפחה: אקיאו טויודה, נכדו של מייסד טויוטה, ימונה לנשיאה הבא של ענקית הרכב היפאנית

סוכנויות הידיעות

12.1.2009 / 17:05

המינוי צפוי לזכות באישור רשמי של הדירקטוריון שיתכנס ביוני


טויוטה מוטור תקדם את אקיאו טויודה, נכדו של מייסד החברה, לתפקיד הנשיא. טויודה, כיום סגן נשיא בפועל, יחליף את קאטסואקי ואטנאבי, הצפוי להתמנות לסגן יו"ר. כך דיווח היומון הכלכלי "ניקיי". היו"ר פוג'יאו צ'ו ככל הנראה יישאר בתפקידו.

מינויו של טויודה אושר היום על ידי המנהלים הבכירים של טויוטה, אך עדיין טעון אישור רשמי של דירקטוריון החברה שיתכנס ביוני להצביע על המינוי. דוברת מטעם החברה סירבה לאשר את הדיווחים אודות המינוי ואמרה: "שום דבר עוד לא הוחלט".

משימתו העיקרית של טויודה, 52, עם כניסתו לתפקיד תהיה להציל את החברה מהמשבר הגדול בתולדותיה. החברה, המפורסמת בזכות שיטות הייצור היעילות שלה, לא הצליחה לחמוק מהמשבר הכלכלי הגלובלי שהיכה בעיקר ביצרניות הרכב האמריקניות, והיא צופה לספוג השנה את ההפסד התפעולי הראשון מאז היווסדה ב-1937. זאת, בהשוואה לימים שקדמו למשבר, כאשר טויוטה התקשתה לעמוד בביקוש לרכבים החסכוניים בדלק שלה.

הנשיא והיו"ר הנוכחיים של טויוטה אינם חלק ממשפחתו של המייסד, קישירו טויודה, אולם בני המשפחה עדיין משפיעים על קבלת ההחלטות למרות העובדה שבבעלותם נתח של פחות מאחוז בחברה.

טויודה הוא בנו של שויצ'ירו טויודה, שבעבר שימש כנשיא החברה. טויודה הבן הפך לחבר בדירקטוריון בשנת 2000 וכעבור חמש שנים מונה לסגן נשיא בפועל. במסגרת תפקיד זה היה אחראי על המכירות ביפאן ופעילות החברה בחו"ל. הוא יהיה הראשון מבני המשפחה להתמנות לתפקיד הנשיא מזה 14 שנה, וייכנס אליו בזמן מכריע.

צוות הניהול החדש יהיה נתון ללחץ לבצע שינויים מקיפים בחברה תוך זמן קצר. בין השינויים הצפויים: ארגון מחדש של מבנה הייצור, קיצוץ בעלויות והשקת דגמים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully