וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוצים בשוק הדשנים נמשכים: יצרנית האשלג סילבינט תצמצם את ייצור האשלג במיליון טונה

נתן שבע

12.1.2009 / 17:11

לידר: יצרניות האשלג ממשיכות להקטין כמויות על מנת לשמור על מחירי אשלג גבוהים


יצרנית האשלג הרוסית, סילבינט, מצמצמת אף היא את ייצור האשלג שלה בכמיליון טונה במהלך הרבעון הראשון של השנה. בשנת 2008 ייצרה סילבינט 5.1 מיליון טונה אשלג, והיא מחזיקה ב-10% משוק ייצור האשלג העולמי. במסחר בבורסת תל אביב היום, יצרנית הדשנים הישראלית, כי"ל, איבדה 1.1% משוויה.

יואב בורגן מלידר שוקי הון מציין כי זוהי עדות נוספות למשמעת המחירים של יצרניות האשלג, קרי נקיטת מדיניות עסקית של העדפת מחיר גבוה תוך ויתור על מכירות כמותיות. "משמעת זו נותרה בעינה למרות כל החששות להיווצרות סדקים, בעיקר בקרב היצרניות אורלקלי, סילבינט וביילרוסקלי. הדבר מקבל מישנה חשיבות נוכח הדיווחים השונים אודות הלאמתן הפוטנציאלית של אורקלי וסיליבינט על ידי ממשלת רוסיה", כותב בורגן.

צמצום ייצור האשלג של סילביניט במיליון טונה מצטרף לקיצוץ קודם של החברה - 450 אלף טונה עד לסוף לשנת 2008. ההודעה הנוכחית של סילביניט מביאה את הצמצומים בייצור האשלג להיקף עולמי כולל של כ-5 מיליון טונה. בדומה לפוטאש, מוזאיק ו-K+S, גם סילבינט נוקטת אופטימיות בלתי מחייבת, ומדברת על התאוששות בביקושים הגלובליים לאשלג, במהלך הרבעון השני של השנה, מציין בורגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully