וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הביטחון לפנסיה תאושר מחר בוועדת הכספים

צבי זרחיה

12.1.2009 / 18:27

מרבית חברי הוועדה תומכים ברשת. ח"כ שלי יחימוביץ': התקנות ריקות מתוכן - אנו מצביעים על חתול בשק"

ועדת הכספים צפויה לאשר מחר את התקנות להצבת רשת ביטחון לקופות הגמל וקרנות הפנסיה. מרבית חברי הוועדה תומכים בתקנות, ובהם נציגי הליכוד שבאופוזיציה.

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) דרשה היום להחזיר את התקנות למשרד האוצר, ולדרוש ממנו להגישן כהצעת חוק ממשלתית. בפנייה אל יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), טענה יחימוביץ' כי "התקנות ריקות מתוכן מאחר שהן מפנות להחלטת הממשלה. המלאכה הקלה שעשה לעצמו האוצר עלולה לעלות לציבור החוסכים ביוקר, שכן אם החלטת הממשלה תשונה או תבוטל – כל רשת הביטחון תשונה בהתאם".

לדברי יחימוביץ', "יוצא איפוא שאנו מתבקשים להצביע על חתול בשק - פריסת רשת ביטחון אשר עלולה להשתנות בכל עת באמצעות החלטת ממשלה חדשה ובלא צורך באישור מחודש של ועדת הכספים".

יחימוביץ טענה עוד כי "שר האוצר בחר בדרך שאינה מאפשרת לוועדת הכספים לפקח ולבקר את תנאי רשת הביטחון, ולמעשה מונע מהוועדה למלא את תפקידה המרכזי. אסור להפוך אותנו לחותמת גומי על נייר, העשוי להשתנות בלא כל ביקורת שלנו. מטרתה של רשת הביטחון היא לייצב את המערכת הפנסיונית ולהעביר מסר של אחריות ורגיעה, בוודאי לא לעשות ההיפך מזה".

ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) הודיע שיתמוך בתקנות. "הסדר כזה צריך להתחשב בגילם של החוסכים מחד, אך מאידך לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה, שכאשר התשואות היו חיוביות המדינה לא התערבה, ובסיכום רב שנתי, הן נותרו רווחיות".

ריבלין אמר, כי "צריך להתייחס להסדר זה כהוראת שעה ותו לא. אין לנו שאיפה לייצר ערבות מדינה לטווח ארוך, כדי לא להגביל את רמת התשואה ואת רצונם של החוסכים בימים כתיקונם. צריך לדעת, שמעבר לדאגה לעתידם של החוסכים המבוגרים, התוכנית הזו נועדה להשקיט את התזזית בשוק ההון ולמנוע את קריסתו בעקבות משיכות מבוהלות ולא מבוקרות".

ריבלין הוסיף, כי "לאחר התייצבות המצב הכלכלי הגלובלי, הממשלה הבאה מחוייבת לבחון את הרגולציה הקיימת בשוק קופות הגמל והפנסיה, ולוודא שההסדרים שהיא מפעילה אכן מבטיחים את כספי החוסכים באופן מקסימלי, ולא מכילים עיוותים וניגודי עניינים שמסכנים למעשה את עתידם, כפי שאנו רואים כעת. בהחלט ייתכן שיש צורך ברגולציה הדוקה וקפדנית יותר על הקרנות והקופות".

באוצר אמרו בתגובה, כי שר האוצר פעל בהתאם להחלטת הממשלה, והעביר לוועדת הכספים את תקנות רשת הביטחון בתוך 21 ימים כפי שהתחייב, למרות שניתנו לו לצורך כך 45 ימים. כעת התקנות מונחות בוועדת הכספים להחלטה. באוצר טענו שמסלול אישור התקנות מהיר יותר מעריכת חקיקה ראשית בנושא בעת תקופת פגרה בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully