וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטבח הוא הסלון החדש: 49% מרוכשי הדירות מייחסים למטבח את החשיבות הגבוהה ביותר

טל מלכה, נדל"ן העיר

12.1.2009 / 19:17

כך עולה מסקר גיאוקרטוגרפיה; אדריכלית: מגמה הפוכה של חיבור המטבח למרחב המחיה ה'ציבורי' של הבית



49 אחוז מרוכשי הדירות מייחסים למטבח את החשיבות הגבוהה ביותר מבין שאר מרכיבי פנים הדירה בבואם לרכוש דירה חדשה, כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה.



שולחן אוכל ארוך ונועז במרכז המטבח, חוסר הפרדה בין המטבח לסלון ומטבחים המגיעים לשטח של 18 מ"ר הם כולם מגמות תכנון ועיצוב התופסות תאוצה, ובכך מעידות על היות המטבח בשנים האחרונות כמרכז הכובד בתכנון דירות למגורים, ולמעשה, לחדר היקר ביותר בבית.



"בעבר נהגו לארח בסלון, הרחק מהמולת המטבח שנתפס כחדר בעל איכויות אסתטיות נמוכות, ולכן בתכנון העדיפו למקמו בפינות מוצנעות בבית", מסבירה האדריכלית דנית שנהב, "היום, כשקצב החיים השתנה, קיימת מגמה הפוכה של חיבור המטבח למרחב המחיה ה'ציבורי' של הבית, וכך נראה כי המטבחים כיום יוצרים חלל הומוגני והמשכי לפינת האוכל והסלון. המטבח זוכה כיום לשטחי אחסון ושטחי עבודה מעוצבים, ונלקח בחשבון גם מקום למכשירים חשמליים חדשים כמו מכונת אספרסו, מתקן למים מינרליים, מסך פלזמה וכו'".



מבחינת סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברת גינדי השקעות, ניר שמול, בשנים הקודמות היו המטבחים עקב אכילס של הדירות החדשות, כאשר על פי רוב הצטרכו הרוכשים להשקיע ולהוציא כספים נוספים על מחיר הדירה כדי לשדרג את הסטנדרט הקבלני של המטבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully