וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התהפכו היוצרות: בעלי יחידות הדיור בשרון צריכים להתפשר כדי למצוא דיירים

העיר

12.1.2009 / 19:26

יחידות דיור שהושכרו תמורת 2,800 ש' מושכרות השנה עבור 2,500 ש'; מסתמן כי גם מכירות הבתים בירידה


מאת: רועי ג’ערני

ההאטה בשוק הנדל"ן מגיעה גם למושבי מערב השרון. עד לפני המשבר זכו הנכסים במושבים כמו שדה ורבורג, גן חיים וצופית למחירים גבוהים עקב הביקוש הרב מצד שוכרים או רוכשים שרצו לברוח לכפר, אך עדיין להישאר קרובים לעיר. כעת, השוכרים המתעניינים כבר לא מוכנים לשלם את מחירים כפי שנכתבו בעבר.

"הביקוש עדיין עולה על ההיצע כי יש במושבים האלו מעט מאוד נכסים המוצעים למכירה. זה שוק מאוד ייחודי. זה לא כמו בעיר שיש הרבה נכסים פנויים בכל רגע נתון", אומרת איזבלה ברנס, בעלת סוכנות התיווך איזבלה נכסים, הפועלת רק במושבי השרון, "אבל יש הרבה פחות הצעות של קונים פוטנציאליים מבעבר. יש גם אנשים, כמו מפוטרי היי-טק, שחיפשו נכסים ובעקבות ההפסדים שנגרמו להם פשוט הפסיקו את החיפושים. המוכרים מודעים לזה ומורידים את המחיר ההתחלתי ב-15%-10%".

תחום נוסף שנפגע במושבים הוא תחום יחידות הדיור להשכרה. גם שם דורשים בחודשים האחרונים הבעלים עד 15% פחות מבעבר. מדובר בעיקר ביחידות שמכילות חדר וחצי או שניים וחצי חדרים, ושעומדות סמוך לבתים של בעלי הבית. כיום מושכרות יחידות כאלו במחיר של כ-2,500 שקל, לעומת כ-2,800 שקל בעבר. בשנים האחרונות זכה שוק זה לביקוש רב, ובעלי בתים במושבים, שגילו את הפוטנציאל שבדבר, בנו לפעמים יותר מיחידת דיור אחת סמוך לביתם. אם בעבר בכל לוח מודעות
של מושב היו תלויים שלטים של אנשים שמחפשים יחידת דיור לשכור, אלה כבר נעלמו, ורואים יותר שלטים של בעלי יחידות דיור שמעוניינים להשכיר.

המתווכים מציינים כי השוכרים שילמו עבור בית ישן בשטח 100 מ"ר 5,000 שקל, אך כיום מסתפקים הבעלים ב-4,500 שקל. "שוק ההשכרות של יחידות הדיור גם נפגע", אומרת איזבלה, "למרות שגם כאן הביקוש עולה על ההיצע, השוק עדיין נפגע. אם פעם היו מגיעות אלי 100 פניות, היום אני מקבלת 20. פעם המשכירים לא היו מגלים כלל גמישות במחיר, והיום הם רואים שהנכס שלהם עומד ריק אז הם חייבים להוריד את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully