וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להאמין בכיאזמה: קיבלה ממשקיעיה 11 מיליון דולר נוספים להמשך פיתוח הפלטפורמה למתן תרופות

פז וייסמן

12.1.2009 / 19:48

כיאזמה פיתחה פלטפורמה המאפשרת להחדיר תרופות למחזור הדם בבליעה וללא זריקות


חברת הסטארט אפ מירושלים, כיאזמה (Chiasma), קיבלה מהמשקיעים כ-11 מיליון דולר, כתוצאה מעמידה מוצלחת באבני דרך. החברה הצליחה להוכיח עצמה על ידי ניסויים בבעלי חיים בפלטפורמת החדרת התרופות אשר פיתחה. בסבב הגיוס האחרון, השלישי במספר, גייסה החברה בסוף שנת 2006 כ-44 מיליון דולר. את סיבוב הגיוס האחרון הובילה קרן ההון סיכון האמריקאית MPM Capital, והשתתפו בו גם Venture Partners Arch והמשקיעים הקודמים, קבוצת עופר היי-טק הישראלית ו-F2 Ventures האמריקאית.

כיאזמה פיתחה פלטפורמה למתן תרופות בבליעה, שמאפשרת להחדיר תרופות למחזור הדם ללא אי-הנעימות והסרבול הכרוכים בטיפול על ידי זריקות. תרופות רגילות הנלקחות בבליעה מגיעות למערכת העיכול, אך נעצרות שם - ולא יכולות לעבור למחזור הדם. כיאזמה ניסתה לפתור בעיה זו בכך שפיתחה שלוש תרופות שיצליחו לעבור את מחסום דופן המעי בדרך למחזור הדם. המימון ישמש לקידומן של שלוש מולקולות אלה לשלב הפיתוח הקליני, ולהמשך פיתוחה של טכנולוגיית הליבה של החברה.

הטכנולוגיה של כיאזמה מבוססת על מחקר של פרופ' שמואל בן ששון, המשמש מדען ראשי בחברה. החברה הוקמה ב-2002 על ידי גיא יכין, מנכ"ל החממה הטכנולוגית ניות לשעבר, ועל ידי חברת יישום - החברה לפיתוח ומסחור הידע באוניברסיטה העברית. קרן בירד, המשותפת לממשלות ארה"ב ולישראל, השתתפה אף היא בגיוס הסיד של בחברה. פעילות המו"פ של כיאזמה מתבצעת בירושלים על ידי 20 עובדי
החברה הבת, והצוות הניהולי שוהה בארה"ב בחברת האם, כיאזמה אינק. החברת השלימה סבב גיוס שני של 6.2 מיליון דולר בספטמבר 2005. את הסבב הובילה F2 Ventures לצד האחים עופר היי-טק. כמו כן, השתתפה בגיוס קרן אינומד, המנוהלת על ידי דליה מגידו, שהשקיעה בה כ-2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully