וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויאל בנק אוף סקוטלנד הוא המלווה הגדול ביותר לחברת הכימיקלים פושטת הרגל ליונדל בזל

סוכנויות הידיעות

12.1.2009 / 22:28

מחזיק באג"ח בסך 3.47 מיליארד דולר; ליונדל-בזל נמצאת בשליטתו של המיליארדר לן בלווטניק


רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) הוא המלווה הגדול ביותר לחברת הכימיקלים האמריקאית ליונדל-בזל, עם הלוואות בסך 3.47 מיליארד דולר לחברה פושטת הרגל, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. בעקבות פשיטת הרגל הוא עשוי לעמוד בפני הפסדים משמעותיים בגין הלוואה זו.

"מדובר בשלב ראשוני מאוד בהליך פשיטת הרגל, ואיננו מעוניינים לנחש את ההשלכות האפשריות", אמר דובר RBS בלונדון, פירס טאונסנד, לבלומברג. טאונסנד סירב למסור האם ייתכן כי הבנק כבר הפריש סכום לכיסוי ההפסדים, כיוון ששווי איגרות החוב שבידיו כבר איבדו מחצית משוויין בשנה האחרונה. סיטי, גם הוא אחד מנושי החברה, הודיע ביום חמישי האחרון כי ירשום הפרשה בסך 1.4 מיליארד דולר על הלוואות בסך 2 מיליארד דולר לליונדל.

ההלוואות לליונדל-בזל הגיעו לידי RBS באמצעות רכישת חטיבת ההשקעות של בנק ABN אמרו ההולנדי בשנה שעברה. הבנק ההולנדי רשום כנושה המבוטח הגדול ביותר של ליונדל, לפי מסמכי פשיטת הרגל שהוגשו בניו יורק. נוסף אליו ואל סיטי, גם בנק UBS השווייצי וחברת ההשקעה הפרטית אפולו מנג'מנט רשומות כנושות עבור החברה.

ליונדל לקחה על עצמה התחייבויות אג"ח בסך 20.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, כאשר המיליארדר לן בלבטניק הוביל רכישה ממונפת של 12.7 מיליארד דולר לרכישת החברה האמריקאית ליונדל על ידי חברת בזל ההולנדית. את המימון למיזוג אירגנו הבנקים סיטי, UBS, גולדמן סאקס, מריל לינץ' ו-ABN אמרו. ליונדל-בזל - המייצרת מגוון מוצרים, החל בכימיקלים לדלק וכלה בפלסטיק - נמצאת בבעלות בלבטניק הרוסי, דרך חברת אקסס אינדסטריז בניו יורק, ופועלת מהולנד.

הבקשה לפשיטת רגל, שהוגשה לבית המשפט לפשיטות רגל בניו יורק ביום שלישי שעבר, כוללת כמעט את כל 80 יחידות החברה, את הזרוע האמריקאית של החברה ואת חטיבת המימון האירופית שלה. פעילויות החברה מחוץ לארה"ב אינן נכללות בבקשה וימשיכו לפעול כרגיל.

חברת אפולו מנג'מנט, חברת השקעות פרטיות בבעלות ליאון בלאק, נמנית עם הנושים הגדולים ביותר של ליונדל-בזל, עם אג"ח בסך 2.2 מיליארד דולר, דיווחה בלומברג. אפולו רכשה את הלוואות החברה מסיטי באפריל, אמרו בנקאים שהיו מקורבים לעיסקה. סיטי מכרה אג"ח של החברה בשווי של כ-1.9 מיליארד דולר, כחמישית מסך ההלוואה של 9.45 מיליארד דולר, כך עולה מדו"ח של חברת קרדיטסייטס שפורסם בסוף אפריל.

כעת מנסה ליונדל לקבל מימון של 8 מיליארד דולר להמשך פעילותה בפשיטת רגל. המשתתפים הגדולים ביותר בחבילת חירום זו: UBS, אפולו, סרברוס ו-ABN אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully