וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתי לוויות שמחות יותר"

מאת דניאל שמיל ואשר שכטר

13.1.2009 / 7:01

בעבר היתה תערוכת הרכב של דטרויט הזירה המרכזית להפגנת העוצמה של תעשיית הרכב האמריקאית; כיום היא משקפת את המשבר העמוק שבו היא נתונה. באווירה קודרת במיוחד צפויות היצרניות האירופיות והיפאניות להציג כמה מהדגמים המעניינים בתערוכה



>> תערוכת הרכב של דטרויט, שהיתה בעבר הזירה המרכזית להפגנת עוצמתה של תעשיית הרכב האמריקאית, משקפת כיום את המשבר העמוק שבו היא נתונה. בתערוכה, המתקיימת בימים אלה, יש מיעוט יחסי של בכורות ומכוניות תצוגה מעניינות מטעם שלוש היצרניות האמריקאיות - ג'נרל מוטורס, קרייזלר ופורד.



לאווירת הנכאים אחראית גם ההיעדרות של יצרנים רבים מהתערוכה: ניסאן ומיצובישי הודיעו שלא ישתתפו הפעם, וכך גם מותגי יוקרה כמו פרארי, פורשה ולנד-רובר. להרגשה הקודרת תרמו גם הנתונים על נפילה של 18% במכירות הרכב בארה"ב ב-2008, והערכות לנפילה חדה אף יותר ב-2009 בשל המשבר הכלכלי.

באותו הזמן, מחוץ למרכז הכנסים שבו נערכה התערוכה, הפגינו עובדים בתעשיית הרכב האמריקאית נגד הצורך לפטר עובדים ולקצץ בשכר ובהטבות של עובדי המגזר במסגרת תוכנית החילוץ הממשלתית. מדובר בתוכנית שהצילה את GM וקרייזלר מקריסה באמצעות סיוע בסך 17 מיליארד דולר. "ראיתי לוויות שבהן האווירה היתה חיובית יותר", אמר מייק ג'קסון, נשיא רשת סוכנויות הרכב אוטוניישן, לסוכנות הידיעות רויטרס.



את המקום הבולט באירוע תפסו יצרניות אירופיות ויפניות, שצפויות להציג כמה מהדגמים המעניינים בתערוכה הדלה.



הונדה אינסייט: המראה של פריוס, המכונית ההיברדית של טויוטה, הוא ייחודי ומובחן. המכוניות ההיברידיות של הונדה, לעומת זאת, היו עד כה גרסות של מכוניות הבנזין המוכרות שלה. כעת הבינה הונדה ששוחרי הסביבה רוצים גם להיראות כאלה - ועיצבה עבורם את האינסייט, היברידית שגם נראית כזו.



עם מרכב חמש דלתות וחלון אחורי משופע ומפוצל, ברור מאיפה האינסייט קיבלה את ההשראה. מתחת לעיצוב החדש מסתתרת המערכת ההיברידית של סיוויק IMA, עם מנוע 1.3 ליטר ו-88 כ"ס, אליו מצטרף מנועי חשמלי עם 13 כ"ס נוספים. האינסייט תגיע לישראל ב-2009, ותימכר כנראה בקבוצת הרישוי 3, כלומר בפחות מ-130 אלף שקל.



ביואיק לה-קרוס: הדור הראשון של ביואיק לה-קרוס נמכר היטב בקבוצת הרישוי 5, וכעת מציגה ג'נרל מוטורס את הדור השני שלה. המכונית מבוססת על אופל אינסיניה - מכונית השנה באירופה - ומוצעת עם שני מנועי בתצורת V6, אחד בנפח 3.0 ליטר עם 255 כ"ס, והשני בנפח 3.6 ליטר ובהספק של 280 כ"ס. הדגם החדש אמור להיות איכותי יותר מקודמו, ואת זאת נוכל לבדוק כאשר ינחת בישראל בהמשך השנה. ניתן לשער כי הלה-קרוס תתומחר בגבולות קבוצה 5.



קדילאק SRX: זהו הדור השני של רכב השטח הקומפקטי-יוקרתי של קדילאק, והבשורות העיקריות בו הן הממדים הקטנים יותר והמנועים החסכוניים יותר. ה-SRX יוצע עם שני מנועים: האחד בנפח 3.0 ליטר עם 260 כ"ס, והשני קטן מעט יותר - 2.8 ליטר - אך מצויד ב-300 כ"ס. עוד לא ברור עם ה-SRX ישווק בישראל, ונראה כי ב-UMI יבחנו את המכירות של רכבי השטח הקומפקטיים-יוקרתיים האחרים לפני שיחליטו על שיווקו.



ב.מ.וו Z4: הרודסטר של ב.מ.וו מוחלפת אחרי שבע שנים בדגם חדש וגדול יותר. החידוש העיקרי הוא גג אלומינים קשיח-מתקפל המחליף את גג הבד הרך. המכלולים הטכניים כוללים את הטכנולוגיה העדכנית של ב.מ.וו, כמו מנוע 3.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו ו-306 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית. ה-Z4 תשווק בישראל בהמשך השנה. ב.מ.וו צפויה להציג בדטרויט גם גרסת קבריולה למיני החדשה.



אאודי ספורטבאק: אאודי היה המותג היחיד שהראה גידול במכירות במהלך 2008, ודטרויט משמשת עבור החברה כבמה להכרזת על כוונות עתידיות. מכוניות התצוגה של אאודי תמיד היו קדימון לדגמים עתידיים, וגם הספורטבק אינה שונה.



העיצוב של הספורטבאק, ה-A7 של אאודי בסגמנט הסדאן-קופה המתעורר, מושפע מהחברה הבת של אאודי, למבורגיני. מדובר במכונית בממדים גדולים - אורך של 494 סנטימטר ורוחב של 193 סנטימטר. מכונית התצוגה מצוידת במנוע דיזל, אך בדגם הסדרתי, שיימכר ב-2010, יוצעו גם מנועי בנזין שונים.



לקסוס HS250h: החידוש של לקסוס בדטרויט הוא HS250h - מכונית היוקרה הראשונה שתוכננה מראש כהיברידית. מבחוץ נראית הלקסוס שמרנית ושגרתית למדי. אך מבפנים העיצוב מיוחד יותר וכולל מרכז שליטה על מערכות הרכב השונות, הממוקם במרכז לוח המחוונים. על ההינע אחראים מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר ומנוע חשמלי. הספקם המשולב הוא 187 כ"ס וצריכת הדלק המוצהרת היא 17 קילומטר לליטר.



אורכה של הלקסוס הוא 470 סנטימטר, מעט יותר מדגם ה-IS המשפחתי-יוקרתי. כאשר המכונית תגיע לישראל, היא תיהנה ממס בשיעור 40% בלבד (לעומת 75% ברוב המכוניות), כך שמחירה עשוי להיות אטרקטיווי יותר ממכוניות יוקרה אחרות. אגב, ה-HS מתבססת על הדור החדש של טויוטה פריוס, שיושק היום.



וולוו וסובארו: גם בתעשיית הרכב יש קדימונים - מכוניות תצוגה המשקפות כמעט במדויק את המראה של דגם חדש שיוצג בעתיד הקרוב. בתערוכת דטרויט היו שתיים כאלה.



וולוו תציג רמז לדור הבא של S60 המשפחתית-יוקרתית, עם עיצוב מעוגל וספורטיבי ומנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המספק 180 כ"ס בזכות מגדש טורבו.



סובארו תציג קדימון לדור הבא של לגאסי, שנקראת בישראל הוא B4. למכונית התצוגה מנוע בוקסר בנפח 3.6 ליטר. לדגם הסדרתי יהיו גם מנועים קטנים יותר בתצורת בוקסר, הנעה לכל הגלגלים ואולי גם גרסה היברידית. שתי המכונית יגיעו לישראל במהלך 2010.



להאיץ במיתון: גרסאות חזקות למכוניות מוכרות



>> מכונית אלה תוכננו הרבה לפני המפולת בוול-סטריט, אך ייתכן שימצאו מספיק לקוחות גם באקלים כלכלי קשה יותר.



יגואר, שנמצאת כיום בבעלות טאטא ההודית, תציג גרסת ספורטיבית ל-XF. מכונית הסאלון המעוצבת צוידה במנוע V8 בנפח 5.0 ליטר, המספק 510 כ"ס ומריץ את המכונית ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות.



בנטלי, יצרן בריטי מפואר אחר, הפעם בבעלות פולקסווגן, מציג גרסת "ספיד" חזקה לקונטיננטל GTC, מכונית פאר פתוחה. כאן המנוע מספק 600 כ"ס, והמהירות המירבית היא 320 קמ"ש.



האמריקאים מחזירים לחיים את סגנון מכוניות השרירים (Muscle Cars) - גרסאות חזקות ומהירות של מכוניות פשוטות ולא מתוחכמות ביסודן. כזו היא פורד מוסטנג שלבי GT500, גרסה חזקה במיוחד (540 כ"ס) למוסטנג החדשה.



לאאודי יש גרסת על ל-R8 - מכונית הספורט המתבססת על מכלולי למבורגיני. הפעם גם המנוע מגיע מלמבורגיני, ומספק 525 כ"ס מ-10 צילינדרים בתצורת V ובנפח של 5.2 ליטר. המהירות המירבית היא 315 קמ"ש. המכונית אמורה להיות משווקת בישראל עם תג מחיר של כ-2 מיליון שקל.



דניאל שמיל



מחוץ לתערוכה: מרצדס E קלאס החדשה



>> מרצדס הציגה את המכונית החשובה שלה דווקא מחוץ לתערוכה, באירוע פרטי בדטרויט. זהו הדור החדש (והרביעי) של E קלאס, מכונית הסלון של החברה.



העיצוב החיצוני מחודד וספורטיבי יותר, בדומה ל-C קלאס הקטנה יותר, אך מרצדס לא ויתרה על פנסי החזית הכפולים, שנהפכו גם הם למעוינים חדי זווית. היצע המנועים כולל מנוע בתצורת V6 ובנפח 3.5 ליטר עם הזרקת דלק ישירה, שהספקו 292 כ"ס ו-V8 בנפח 5.5 ליטר (388 כ"ס). בהעברת הכוח מטפלת תיבה אוטומטית בת שבעה הילוכים.



במרצדס E קיימת מערכת המזהה אם הנהג לא מרוכז (לפי השימוש שלו בהגה) וממליצה לו לעצור לקפה באמצעות נורית אזהרה בלוח המחוונים. במכונית מותקנים בנוסף רדאר המזהה תנועה לפנים ומסוגל להאט ואף לבלום את המכונית במקרה חירום, מערכת המאותתת לנהגים המשתמשים בנתיב לעקיפה בנתיב הנגדי כי מכונית מתקרבת ואביזרי נוחות כמו כורסאות מסאז' ובקרת אקלים מתקדמת.



ה-E קלאס תנחת בישראל בהמשך השנה. כלמוביל, היבואנית, יצאה לאחרונה במבצע לפיו תחזיר את מלוא מחיר המכונית למי שירכוש E קלאס מן הדגם המוחלף, וירצה להמירה במכונית החדשה.



דניאל שמיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully